انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

میزبانی از هنرمندان خلاق در بحش آفرینش در تکنوازی

شانزدهمین روز از سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان در تاریخ بیست و چهارم مردادماه در تالار رودکی با بخش آفرینش در تکنوازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان سازهای سنتور، کمانچه، نی، تار و سه تار میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داورانی متشکل از حسین علیزاده، سیامک جهانگیری، محمدرضا فیاض و  احسان ذبیحی فرقرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان ساز تار کار خود را آغاز کرد و کامیار روشنکار از رده سنی الف تنها شرکت کننده این بخش بود.

سپس نوبت به ساز کمانچه رسید و یونس غلام زاده علم و پیام سرپرست یکتا از رده سنی ج مقابل هیأت داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در بخش ساز سه تار نیز نیما ابراهیمی از رده سنی ب و بهرنگ کاکی صحنه از رده سنی ج مقابل هیأت داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در بخش سنتور، عارف شاهدی نواز از رده سنی الف به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، مرتضی تقوی آلاشتی و کاوان کریمی از رده سنی ب و امیرآرش قاسمی کرمانی از رده سنی ج به نوبت به  روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش نی نیز به دلیل غیبت شرکت کننده این بخش برگزار نشد.

حسین بلالی از اصفهان و محسن میرزایی از فردیس غایبان روز شانزدهم جشنواره بودند.

بخش دوم و پایانی روز شانزدهم جشنواره، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و هیأت داوران اجراها را مورد بررسی قرار دادند. حسین علیزاده، سیامک جهانگیری، محمدرضا فیاض، احسان ذبیحی فر و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

نشست نقد و بررسی اجراهای روز پنجم بخش موسیقی دستگاهی در بخش آفرینش در تکنوازی، عصر روز  پنج‌شنبه بیست و چهارم مردادماه و با حضور هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، حسین علیزاده، سیامک جهانگیری، محمدرضا فیاض و احسان ذبیحی فر (اعضای هیأت داوران) در تالار رودکی برگزار شد.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران در حال برگزاری است.