انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

مهدی امامی: اجرای آثاری از گروه «چاووش» ادای دینی به استادان بزرگ موسیقی ایران است

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، مهرداد ناصحی، سرپرست گروه «آهنگ» در نشست خبری گروه‌های موسیقی سنتی که روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد با اشاره به کنسرت پیش روی‌شان در جشنواره گفت: از آنجا که مجموعه ما پایبند به موسیقی اصیل ایرانی است و بنای گروه هم بر اجرای آثاری از این دست گذاشته شده است وقتی با پیشنهاد ستاد برگزاری جشنواره مبنی بر اجرای آثار «چاووش» روبه‌رو شدیم از پیشنهاد آنها بسیار خوشحال شدیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بازسازی آثار چاووش در بهترین شکل ممکن باشد.

وی افزود: این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود: در بخش اول قسمت‌هایی از آثار چاووش در آواز دشتی و بیات ترک به همراه قطعات بداهه‌نوازی، و در بخش دوم، گروه بزرگ ارکستر آثار دیگری را از چاووش اجرا خواهد کرد.

ناصحی در معرفی گروه اجرایی بیان کرد: سیاوش برهانی (تار)، امین گلستانی (عود)، جمشید صفرزاده (سنتور)، کامران یعقوبی (تمبک) و آروین رئوفی (دف) برخی از اعضای گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه مهدی امامی نیز در بخش آواز همراه گروه ما خواهد بود که از این بابت بسیار خوشحالیم.

مهدی امامی خواننده گروه «آهنگ» نیز در این نشست رسانه‌ای توضیح داد: این برنامه به پیشنهاد ستاد جشنواره به اجرای آثاری از گروه چاووش اختصاص دارد که برای هر دوی ما که در خدمت استاد محمدرضا لطفی و استاد محمدرضا شجریان بودیم بسیار خوشحال‌کننده است و فکر می‌کنم اجرای آثاری از گروه «چاووش» ادای دینی به استادان بزرگ موسیقی ایران است که امیدوارم مورد پسند دوستان قرار گیرد.