انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

معاون امور هنری وزارت فرهنگ به جشنواره موسیقی فجر پیام داد

به گزارش نای به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، متن پیام محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ به سی وهشتمین جشنواره موسیقی فجر به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«هنر موسیقی، در فراز و فرودهای حساس فرهنگی و اجتماعی، باگذر از مرزهای جغرافیایی و فراتر از ملیت ها، به شیواترین شیوه،پیام فرهنگی و موءلفه های فکری و اخلاقی هر ملتی را به جهانیان اعلام میکند و همواره در قلمرو وسیع فرهنگ و هنر ایران اسلامی،فریادی بلند برای دعوت به سوی وحدت و عدالت خواهی بوده است.

بخشی از همگرایی و اتحاد میان آحاد مردم شریف ایران در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در همدلی و همزبانی آنها در سردادن شعار و هدفی واحد متجلی گردید مدیون موسیقی و تولید سرودهای انقلابی بعنوان مؤثرترین هنر در آن زمان بوده است.

هنر موسیقی می تواند معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا بخشد. هنرمندان این عرصه، به گونه ای شایسته وبایسته، همواره در تلاش بوده‌اند تا نغمه‌ها و الحان خوشایند خویش را از منشور آموزه‌های اعتقادی و ارزش‌های متعالی و ماندگارانسانی، عبور داده و بنا به مقتضیات روز و هدفمندی‌های معنوی، آنها را به گوش تشنگان حقیقت و زیبایی برسانند.

در این رهگذر برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بعنوان مهمترین رویداد موسقایی کشور در پهنه ای به وسعتایران با تکریم شأن و حریم پیشکسوتان این حوزه و با حضور هنرمندان به ویژه جوانان برومند و با استعدادی که از گوشه و کنار اینمرز پر گهر، به شوق هم گرد آمده اند جلوه های گویا از ظرفیت موسیقی ما را به نمایش می گذارند. حضور گروه های بین المللی تعامل وتبادل فرهنگی و هنری را رونق می بخشد و طنین آواها و نغمه های نواحی مختلف در جشنواره وجوهی از طراوت و طهارت معنوی را بهاین جشنواره ارزانی داشته‌ است.

قدردانی از حضور هنرمندان عالیقدر در جشنواره، و سپاس از دبیر محترم، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر موسیقی،انجمن موسیقی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های حاضر در جشنواره و سایر دست‌ندرکاران این رویداد هنریوظیفه ای است که همچنان از عهده آن برآمدن دشوار و مالایطاق است.

امید که خداوند منان بر توفیقات تمامی این عزیزان روز به روز بیفزاید