انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

مطالبات هنرمندان تا پایان فروردین پرداخت می‌شود

دستمزد بخشی از هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر که تا به امروز پرداخت نشده بود تا پایان فروردین به‌طور کامل تسویه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ضمن اعلام این خبر گفت: دستمزد بسیاری از گروه‌های حاضر در دوره قبل جشنواره موسیقی فجر پرداخت شده و دستمزد برخی دیگر تاکنون پرداخته نشده است که امیدواریم با بودجه‌ای که قرار بوده روز چهارشنبه از طریق وزارت ارشاد به حساب ما واریز شود بتوانیم ظرف روزهای آینده باقیمانده این دستمزدها را نیز پرداخت کنیم.

وی در ادامه افزود: تاخیری که در پرداخت‌ها به وجود آمده به دلیل نامناسب بودن وضعیت مالی معاونت امور هنری بوده است. بخشی از این بدهی‌ها در این هفته و بخشی دیگر در هفته آینده پرداخت خواهد شد و امید ما این است که این کار تا پایان فروردین به پایان برسد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که”با توجه به بلیت‌فروشی مناسب جشنواره موسیقی فجر و بودجه خود جشنواره، پرداخت دستمزد گروه‌ها چرا تاکنون به طول انجامیده است” گفت: معمولاً تمام بودجه برگزاری جشنواره را از ابتدا به برگزارکنندگان نمی‌دهند؛ ضمن اینکه بخشی از درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی‌ها صرف هزینه‌های برگزاری جشنواره شد و بخش دیگر آن نیز به تعدادی از گروه‌ها پرداخت شده است.

فرزاد طالبی ادامه داد: نکته این است که بودجه‌ای که دولت قرار بوده برای برگزاری جشنواره بپردازد تاکنون واریز نشده بود. این مسئله نیز طبیعی است چون بودجه را معمولاً پس از برگزاری جشنواره پرداخت می‌کنند. من الان عدد و رقم ندارم که بگویم دستمزد چه تعداد از گروه‌ها و هنرمندان پرداخته شده و چه مقدار باقی مانده است اما طبق قولی که به ما داده شده انشاءالله تا پایان فروردین تمام مطالبات مربوط جشنواره موسیقی فجر پرداخت خواهد شد.

منبع: ایلنا