انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

مراسم رونمایی از کتاب «چشمه‌ی صبح» در نیاوران

آیین رونمایی از مجموعه کتاب «چشمه‌ی صبح» همزمان با هفتاد و چهارمین بهار زندگی محمدعلی بهمنی، عصر جمعه ۲۷ فروردین با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اجرای موسیقی توسط هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، مجموعه کتاب «چشمه‌ی صبح» مشتمل بر ابیاتی از عاشقانه‌های محمدعلی بهمنی که به قلم اساتید بزرگ خوشنویسی ایران چون غلام‌حسین امیرخانی، یدالله کابلی، عین‌الدین صادق‌زاده، عباس اخوین، مهدی فلاح و غیره به رشته‌ی تحریر درآمده همزمان با سالروز تولد این غزلسرای معاصر ایران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

در این مراسم جمعی از شاعران، ترانه‌سرایان و دوستان نزدیک این غزلسرا به شعرخوانی می‌پردازند و هنرمندان موسیقی برخی از اشعار وی را اجرا می‌کنند.

بهمنی متولد ۲۷ فروردین ۱۳۲۱ از جمله شاعران معاصری است که اشعارش در بین مردم از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است. وی در سال ۱۳۷۸موفق به دریافت تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزلسرای ایران شد و تا کنون نزدیک به ۱۳ مجموعه از آثارش را به چاپ رسانده که از معروف‌ترین آنها می‌توان به «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «شاعر شنیدنی است»، «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» و دیوان کامل اشعار او اشاره کرد.

کتاب «چشمه‌ی صبح» که به اهتمام انتشارات میردشتی منتشر شده شامل آثار چهل و پنج خوشنویس نام‌آور هم‌روزگار می‌باشد که این آثار از میان ابیات عاشقانه‌ی بهمنی انتخاب شده است.

علاقمندان می‌توانند روز جمعه ۲۷ فروردین ساعت ۱۸در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در مراسم زادروز محمدعلی بهمنی و رونمایی کتاب «چشمه‌ی صبح» شرکت کنند.