انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

مدیرعامل خانه موسیقی: جشنواره موسیقی جوان از معتبرترین رویدادهاست

 در این جلسه، پیش نویس سند موسیقی مرور شد و سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را درباره پیش نویس سند موسیقی طرح کردند و مقرر شد پس از جمع بندی نظرات، سند تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با تدوین سند موسیقی، سند سینما و موسیقی در شورای عالی بررسی و تصویب شود و با تصویب سند موسیقی ناهماهگی هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جشنواره زدگی در هنر گفت: یکی از آسیب های امروز هنر، جشنواره زدگی و تعدد جشنواره هاست اما در میان این جشنواره های فراوان، رویدادها و جشنواره هایی هستند که بسیار اهمیت دارند و برای هنر مؤثرند. جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره هاست که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک است و بیش از ۱۰۰ هنرمند و استاد شاخص داور جشنواره هستند. حضور حدود ۸۰۰ جوان در این جشنواره نشان می دهد فردای موسیقی روشن و درخشان است. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز از جمله این رویدادهاست که به صورت کارگاهی باحضور هنرمندان جوان کشور برگزار می شود و از رویدادهایی است که به آینده هنر ارتباط دارد.

نوزدهمین جشنواره نمایش های آیین سنتی نیز از جشنواره هایی است که به آیین های نمایشی بومی و ایرانی می پردازد و رویدادی است که با محور هویت فرهنگی برگزار می شود. این سه جشنواره در مرداد و شهریورماه امسال برگزار می شوند و از جمله مهمترین جشنواره های هنری هستند.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان از جدی ترین و معتبرترین جشنواره هاست و از مهمترین رویدادهای استعدایابی است.

در این جلسه، مدیر مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.