انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

فریدون اردیبهشت ماه سال آتى در تالار وحدت روى صحنه مى رود

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، اثر چندرسانه اى غم نومه ى فریدون به آهنگسازى حسین علیزاده و نویسندگى و کارگردانى پیمان قدیمى که بنا بود دى ماه سال جارى اجرای صحنه اى خود را آغاز کند، به دلیل تداخل این برنامه با جشنواره ى موسیقى فجر در تالار وحدت، اجراهاى خود را به اردیبهشت ماه سال آتى موکول کرد.

گفتنى است پیش از این جشنواره ى موسیقى فجر طبق روال هر سال در بهمن ماه برگزار مى شد اما امسال به علت تقارن با ایام فاطمیه این جشنواره اواخر دى ماه برگزار خواهد شد. از این رو گروه تهیه و تولید اثر چند رسانه اى “غم نومه ى فریدون” تاریخ اجراى خود را به اردیبهشت ماه سال آتى موکول کرده است.

این اثر که در فاز صوتی و موسیقایی تحت عنوان ” غم نومه ی فریدون” منتشر می شود، در فاز اجرایی با نام  ” فریدون” روی صحنه خواهد رفت.

در “غمنومه فریدون” علاوه بر آیدا شاملو هنرمندان سینما و تئاتر همچون ژاله علو، سیامک صفری، فاطمه معتمد آریا، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، صابر ابر، نیما دهقانی و هنرمندان موسیقی چون سیامک جهانگیری، صبا علیزاده، پوریا اخواص، داریوش کاظمی و… حضور و همکاری داشته اند.

لازم به ذکر است زنده یاد مرتضا احمدى آخرین فعالیت هنرى خود را در این اثر به انجام رسانیده است.

تمرینات فشرده ی “فریدون” به تهیه کنندگى مهرداد بهاالدینى و پیمان قدیمى از خرداد ماه سال جاری در تالار وحدت آغاز شده است و نسخه ی صوتی و موسیقایی آن همزمان با اجرا منتشر خواهد شد.