انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

فراخوان نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت در رشته‌های مختلف هنری منتشر شد

به گزارش نای نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت‌گستری به‌عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به‌عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت‌بخشی در مواجه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت و جایگاه منجی در مذاهب اسلامی سایر ادیان الهی، محورها و موضوعات نخستین دوره این عهدواره را تشکیل می‌دهند.

براساس فراخوان اعلام شده، این عهدواره در بخش‌های خوشنویسی، تصویرسازی و گرافیک، هنرهای دیداری و شنیداری، هنرهای نمایشی (نمایش‌های آیینی)، محیط آرایی، مدیحه‌سرایی، نقاشی خط، نواهای مهدوی، نقاشی، تئاتر خیابانی و اجراهای محیطی، پویش‌های فضای مجازی و جشنواره‌های مهدوی، خوانش متن (شعر، نثر و پادکست)، کتاب، داستان (کوتاه و بلند)، شعر و هنرهای نوشتاری (دراماتیک) برگزار می‌شود.

گردآوری آثار نخستین “عهده‌واره سراسری چله مهدویت” آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای شرکت در این عهدواره، می‌توانند آثار خود را به نشانی ahdvare40.ir و یا از طریق پست الکترونیک dabirkhaneh.pardis@farhanggmail.ir به دبیرخانه ارسال کنند.

آیین پایانی نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت در روز ۱۸ اسفندماه در شهرستان‌ و در نیمه دوم اسفندماه در استان برگزار می‌شود.