انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

غوغای سازهای زهی روی صحنه

تریو وایلد استرینگز و مهیار طریحی در اجرای مشترک ایران و اسلوونی در سئانس دوم اولین روز جشنواره موسیقی فجر در سالن نیاوران روی صحنه آمدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، هنرمندان حاضر در اجرای اجرای کنسرت تریو «Wild Strings» و «مهیار طریحی» با چهار ساز زهی ایرانی و غیر ایرانی روی صحنه رفته و با احساس ترین شکل ممکن قطعاتی را به بداهه اجرا کردند و نگاه ها و رفتار آنها با سازهایشان و همچنین یکدیگر، به گونه ای بود که بر مخاطب هم تاثیرگذار بود و می توان تا حدودی اجرایشان را نمایشی دانست.

تریو «Wild Strings» متشکل از سه نوازنده ویولن، گیتار و ویلنسل از کشور اسلوونی است که در سال ۲۰۰۴ تشکیل شده است. اعضای این گروه متشکل از Toby Kuhn نوازنده ویولنسل، Aleksander Kuzmić نوازنده گیتار و Petra Onderufová نوازنده ویولن است.

مهیار طریحی آهنگساز و نوازنده ایرانی ساز سنتور است که در این اجرا همراه با این گروه موسیقی سه قطعه از ساخته های خودش را اجرا کرد. او قطعه نخست اجرا و همچنین دو قطعه پایانی را با گروه اجرا کرد و شیوه اجرایی شان هم جالب توجه بود. هر یک به شیوه خود ساز می زد و در عین حال آنچه نواخته می شد، شنیدنی و جذاب بود. همراهی دو موسیقی از دو کشور مختلف با یکدیگر روی صحنه به خودی خود اتفاق جذابی است و این شیوه اجرایی هم که نشان می داد موسیقی فرهنگ های مختلف می توانند در کنار هم به راحتی حضور پیدا کنند، هر یک حرف خود را بزنند و هیچ اختلافی هم در میان نباشد.

این گروه بارها مخاطبان خود را شگفت زده کرد و درست لحظه ای که همه تصور می کردند قطعه ای به پایان رسیده آن را پرشورتر از قبل ادامه می داد و هر لحظه به شکلی حاضران را با خود همراه تر می کردند.

این اجرا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با اجرای قطعه «گرگ و بیابان» از ساخته های مهیار طریحی به کار خود پایان داد. در این اجرا اردوان کامکار هنرمند برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور نیز حضور داشت.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه دو گروه موسیقی بانوان روی صحنه می روند و «کیدی» به سرپرستی رومینا تنی از هرمزگان و «ژن دنگ» به سرپرستی آرزو بابادی به اجرای موسیقی می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه در ۶ سالن شهر تهران برگزار می‌شود.