انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

علی‌اکبر شکارچی: جشنواره اعتبار خوبی دارد

نوازندگان جوان در بخش ساز کمانچه در سه ردۀ سنی در حضور استادان داود گنجه‌ای، علی‌اکبر شکارچی، مهدی آذرسینا، محمد مقدسی، هادی منتظری، و اردشیر کامکار به اجرای رپرتوار مورد نظر در مرحلۀ نهایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی‌اکبر شکارچی دربارۀ اجراهای جوانان توضیح داد: فکر می‌کنم سال گذشته اجراها از نظر تکنیکی و تسلط شرکت‌کنندگان از کیفیت بالاتری برخوردار بود. ما انتظار داریم شرکت‌کنندگان بخش کمانچه تمامی دستگاه‌ها را بلد باشند اما این مسئله کاملاً احساس می‌شود که آنها تنها چهار گوشه‌ای را که مدّ نظر داوران است حفظ کرده‌اند. در حالی که هدف بر این است که تسلط کافی داشته باشند. این آموزش‌ها باید در سطح مدارس و هنرستان‌ها و آموزشگاه‌ها پیگیری شود و به یادگیری ردیف‌ها که محور امتحانی جشنوارۀ جوان است توجه بیشتری شود.

شکارچی جشنوارۀ جوان را یکی از معتبرترین جشنواره‌ها دانست و گفت: این جشنواره قابلیت این را دارد که حتی بازتاب جهانی داشته باشد. چون این جشنواره اعتبار خوبی دارد و طی فراخوان بزرگترین و شناخته‌ترین استادان را در عرصۀ موسیقی سنتی و بومی برای داوری دعوت کرده است. برای شرکت‌کنندگان افتخاری است که در حضور چنین استادانی ساز بزنند. از نظر هماهنگی تمام استادان، برنامه‌ریزی که برای جشنواره شده است و هزینه‌ای که صرف می‌شود دارای یک اعتبار ویژه و بالایی است. هر جوانی که در این جشنواره شرکت نکند یک فرصت خوب را از دست می‌دهد. جشنوارۀ موسیقی جوان به عنوان یک جشنوارۀ امیددهنده، انگیزه برانگیز و سمت و سودهنده است.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت انجمن موسیقی ایران، از ۸ الی ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.