انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

عطر بیدار زمین در نیاوران طنین انداز شد// پیانو نوازی مهرداد پازوکی بعد از ۲۰ سال

به گزارش نای در این اجرا که شب گذشته در قالب گروه موسیقی راما برگزار شد، مهرداد پازوکی آهنگساز و نوازنده پیانو بعد از ۲۰ سال دوری از فضای اجرایی موسیقی به همراه محمد یادگار خواننده باسابقه موسیقی ایرانی به روی صحنه رفت و قطعاتی  چون عطر بیدار زمین، به سفر فکر نکن، زنده وار، سایه سرگردان، سبز،خواب آیینه،کویر، آرزوی نقش بر آب و …. را اجرا کردند.

محمد یادگار خواننده موسیقی ایرانی که سال گذشته در همکاری با مهرداد پازوکی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت پیانو  یک مجموعه موسیقی با عنوان «به سفر فکر نکن» را منتشر کرده است،  بیش از یک دهه است که در زمینه موسیقی ایرانی فعالیت می کند .

او معتقد است که موسیقی ایرانی جایگاه والایی دارد و اگر درست کار شود جوانها به سمتش بیشتر گرایش پیدا می کنند. من و استاد پازوکی در تلاشیم حال و هوای جدیدی در موسیقی ایرانی ایجاد کنیم و با نگاه بسیار متفاوت

بتوانیم کارهای زیباتری اجرا کنیم که جوانها بیشتر به این نوع موسیقی گرایش پیدا کنند و کمتر سراغ موسیقی پاپ بروند.

این خواننده افزود: موسیقی ایرانی آنطور که  باید شناخته شده نیست خصوصا برای جوانترها.آموزشگاههای موسیقی در زمینه آموزش کم کاری کرده اند و آموزش درستی به هنرجویانی که تشنه یادگیری موسیقی اصیل ایرانی هستند،نداده اند.در بسیاری موارد هم از استادان بنام برای انتقال دانش موسیقی بهره نبرده اند و نتوانسته از نظر فنی ادای درست آواز را منتقل کنند.به همین دلیل است که موسیقی ما روز به روز افت کرده در حالی که سرزمین ما که دارای ادبیاتی غنی با سابقه چندصد ساله است بایستی جایگاه موسیقی اش خیلی بالاتر باشد.

مهرداد پازوکی نیز براین باور است که در شرایط کنونی باید از خوانندگانی که تمایل دارند در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت کنند حمایت کنیم تا افراد و صداهای جدید وارد این ژانر شوند.