انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

طنین نوای تنبور در جشنواره ملی موسیقی جوان

ششمین روز از سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در روز پنج شنبه دهم مردادماه به هنرنمایی نوازندگان جوان در دو بخش تنبور و آواز اختصاص داشت

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در ششمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان نفرات راه یافته به مرحله نهایی در بخش تنبور، مقابل هیأت داورانی متشکل از محمد ذوالنوری؛ علیرضا فیض بشی پور و علی اکبر مرادی قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، تنبورنوازان که در سه رده سنی الف، ب و ج قرار داشتند، به ترتیب در دو سانس روی صحنه حاضر شدند تا در سانس سوم نوبت به اجرای بخش آواز و تنبور برسد.

در ابتدا گروه سنی الف به دو بخش تقسیم شده و در بخش اول، رها افضلی اولین شرکت کننده رده سنی الف ۱ برای بخش تنبور بود. بعد از او سیدسارینا مرادی، کیان ناصری، مهدی بابایی، رومینا نوروزی، ایلیا محمدی، امیرسام رضوی، دریا کاکائی، دنیا کاکائی و سارا کاکائی از این رده سنی به نواختن تنبور پرداختند.

سپس حافظ کریمی، وریا کریمی، سید سیروان رستمیان، بنیامین گراوند، اهورا افراز، سیده غزل شفیعی و سید فرهاد فرهادی از رده سنی الف ۲ به روی صحنه حاضر شدند و به هنرنمایی پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به اجرای رده سنی ب رسید و مهدی مریدی نخستین شرکت کننده رده سنی ب بود. پس از او، مهدی مرادی، همایون کاکی، جهاندار ملکی، مهرشاد دوامی، سید امیر حسینی و امیر مرادی از این رده سنی به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش دوم اجراهای روز ششم جشنواره، به تنبورنوازان رده سنی ج اختصاص داشت و در ابتدا سهیل رستمی به عنوان اولین شرکت کننده رده سنی ج به روی صحنه حاضر شد و پس از او، مصطفی عزیزی، سید نوید کمری باغزینبی، علی مومیوند، نیما محمدی، پیمان مولایی و حسنا فتحی از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و مقابل هیأت داوران به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سانس سوم و پایانی اجراهای روز ششم، به بخش آواز و تنبور اختصاص داشت و در ابتدا حامد طاهری میرحصاری از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، پژمان طاهری نیا، بردیا اکابری، کسری کاکائی و کامیاب چراغی افضل از این رده سنی و همچنین پدرام طاهری نسب، برزو امیریان، سپهر ذوالنوری، سجاد رضایی، ایوب رضایی و جهاندار ملکی از رده سنی ب و فرزین زهری صحنه، سجاد علائی فر، افشین براک، جهانگیر مرادی وند و سعید کرمی راد از رده سنی ج به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و مقابل هیأت داوران قطعات خود را اجرا کردند.

سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.