انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

طنین آوای ابریشم در تالار رودکی

امیر اثنی‌عشری خواننده موسیقی ایرانی و گروه آوای ابریشم در دومین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی هنرنمایی کردند.

به گزارش نای، در دومین شب اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی، شامگاه جمعه ۱۷ مردادماه، گروه آوای ابریشم در تالار رودکی به اجرای کنسرت پرداخت.

امیر اثنی‌عشری خواننده موسیقی ایرانی و عضو گروه آوای ابریشم، کنسرت آنلاین را با خواندن تصنیف «خاطر نازک به برگ گل نیازارم تو را» آغاز کرد و پس از آن آواز «حالم رو خراب کرده» را خواند.

«این‌چنین که از صوت مطرب بزم عیشم پرصداست» قطعه بعدی بود که گروه آوای ابریشم اجرا کرد و در ادامه آواز «خم ابرو و مژگونت مرا کشت» و «گفتم غم تو را دارم» توسط اثنی‌عشری اجرا شد.

یکی از اتفاقات خوب در این اجرا بخش پررنگ «ساز و آواز» بود، چرا که این روزها به دلیل حجم ساخت موسیقی‌های مصرفی، ما شاهد کمرنگ شدن این فرم از موسیقی در رپرتوار موسیقی ایرانی هستیم.

همچنین از آنجایی که ساز و آواز در موسیقی ایرانی جزو ارکان اصلی بوده و پیچیدگی‌های کیفی و خاصی دارد، با این وجود اثنی‌عشری در اجرای شب گذشته به‌خوبی ظاهر شد.

در این کنسرت، عماد حنیفه تار، حمیدرضا برزویی سنتور، پویان گرامی تمبک و محسن فروغی تار، گروه آوای ابریشم را تشکیل می‌دادند.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی هر شب ساعت ۲۱ در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

امروز شنبه ۱۸ مردادماه گروه تیام متشکل از هادی منتظری، حسین علیشاپور، کاوه شفیعی، محمدرضا شرایلی روی صحنه خواهند رفت.