انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

صالحی امیری، «امید» را به حوزه‌ی فرهنگ می‌برد

مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: معتقدم دکتر صالحی امیری به عنوان تئورسین فرهنگی دولت تدبیر و امید، «امید» را به حوزه‌ی فرهنگی کشور می‌برد.

به گزارش نای، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی، صالحی‌امیری را سرمایه‌ای برای حوزه مدیریت فرهنگی کشور خواند و افزود: استقرار ایشان در رأس هرم مدیریت فرهنگی کشور نوید‌دهنده روزهای بهتری برای این حوزه است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ ما امروز با چالش‌هایی رو به رو است که دید ملی دکتر صالحی امیری در این خصوص راهگشاست. مدیریت استراتژیک ایشان، می‌تواند  قفل‌های بسته‌ای را در حوزه فرهنگ بگشاید.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: نزدیکی فکری و ذهنی دکتر صالحی امیری با شخص رییس جمهور و نقش ویژه ایشان در شالوده‌بندی ساختمان فرهنگی دولت تدبیر و امید، موجب می‌شود که درهای بسته حوزه فرهنگ ما راحت‌تر گشوده شود. خصوصا اینکه امروز در حوزه هایی نیازمند راهگشایی و بازکردن درهای جدید هستیم تا حرکت چرخه فرهنگ با سهولت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

مدیراسبق مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با اشاره به سابقه فعالیت خود در کتابخانه ملی گفت: به عنوان کسی که رده‌هایی از کارشناسی تا مدیریت را در این سازمان طی کرده‌ام، معتقدم مدیریت دکتر صالحی امیری در  کتابخانه ملی، بهترین سند برای اصلح بودن انتخاب ایشان برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تحولات بنیادین ایجاد شده در این سازمان نشان می‌دهد که کتابخانه ملی دوه‌ای پویا و رو به توسعه را در دوره مدیریت ایشان طی کرده است. مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، امروز به یک پایگاه فرهنگی و مامنی برای اندیشمندان، محققان و صاحبنظران تبدیل شده و این نشان از «فرهنگ‌شناسی» مدیر ارشد آن دارد. به این پشتوانه معتقدم حوزه فرهنگ کشور با دکتر صالحی امیری می‌تواند چشم انتظار روزهای بهتری باشد.

مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به پیچیدگی‌های این وزارتخانه و حساسیت‌های آن گفت: حوزه فرهنگ ما نیازمند راهبرد، برنامه، انسجام، دید ملی در عین شناخت نیازهای فرهنگی اقوام است. وزارت ارشاد وزیری متخصص می‌خواهد که بتواند با شکیبایی و تعامل با اهالی فرهنگ و استفاده از توان نخبگان، جریان فرهنگی کشور را رو به جلو ببرد و این وی‍ژگی را می توان در دکتر صالحی امیری یافت. دید ایشان به مقوله فرهنگ و هنر، علمی و تئوریک است که به شناخت بهتر این حوزه کمک می‌کند.

مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: هنرمندان ما باید بتوانند در فضایی امن، آثار خود را ارایه کنند و نگاهی به برنامه دکتر صالحی امیری و تاکید ایشان بر «قانونمندی در حوزه نظارت» و حذف «سلیقه‌های اداری و کارشناسی» و همچنین «اعاده حقوق فرهنگی نویسندگان و هنرمندان» می‌تواند چشم‌اندازی روشن فراروی حوزه‌ی فرهنگی و هنری کشور باشد.

صفی‌پور به موضوع اقتصاد فرهنگ در برنامه‌های صالحی امیری اشاره کرد و گفت: ایشان حوزه‌ی فرهنگی را به‌خوبی می‌شناسند و نگاه ویژه‌ای که به ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگ در محور کلی اقتصاد مقاومتی دارند می‌تواند راهگشای برنامه‌های فرهنگی باشد.

وی تأکید کرد: حمایت همه‌جانبه‌ی مدیران، کارشناسان و اهالی فرهنگ پشتوانه‌ای بر انتخاب آقای رییس جمهور است و امیدوارم تصدی ایشان، دوران طلایی در تاریخ این وزارتخانه رقم بزند.