انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام مجازی شد

جواد یعقوبی مدیر انجمن استان ایلام دبیر این جشنواره با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در ایلام و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد استانی کرونا، با تصمیم شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره موسیقی استان، اجراهای این دوره جشنواره به صورت مجازی پخش می شود.

وی فضای مجازی را بستر مهمی برای حوزه موسیقی خواند و برگزاری جشنواره موسیقی استان در فضای مجازی را یک نقطه ی عطف و تجربه ای در این دوره دانست.

یعقوبی تاکید کرد: بر همین اساس ضبط حرفه ای اجرای گروه های حاضر در جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس جدول زمانبندی‌ آغاز خواهد شد و به زودی از سوی دبیرخانه جشنواره جدول اجراهای ششمین جشنواره موسیقی استان و بسترهای پخش منتشر و معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین بررسی آثار توسط هیات داوران غیر حضوری است.

پیش از این قرار بود ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام از تاریخ “چهارشنبه ۳۰ تیرماه الی جمعه یکم مرداد ماه ۱۴۰۰ ” در سالن سینما فرهنگ واقع در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ایلام برگزار شود.

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام با محورهای موسیقی دستگاهی ایران (گروه نوازی – تکنوازی)، موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه نوازی – تکنوازی)،️موسیقی کلاسیک جهانی (تکنوازی) و در بخش های گروه نوازی (رقابتی)، آفرینش خلاقانه در تکنوازی (غیررقابتی) و اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی)برگزار می شود.