انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

شب کامبیز روشن‌روان در کانون زبان فارسی برگزار می‌شود

به گزارش نای، مؤسسه‌ی فرهنگی هنری «بخارا» یکشنبه چهاردهم شهریور در محل کانون زبان فارسی میزبان علاقه‌مندان موسیقی با برگزاری ویژه برنامه «شب استاد کامبیز روشن‌روان» خواهد بود.

این برنامه ساعت ۱۷ روز یکشنبه چهاردهم شهریور برگزار می‌شود، و چهره‌هایی چون فریدون شهبازیان، محمد سریر، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی و کارن همایون‌فر درباره‌ی آثار موسیقی کامبیز روشن‌روان سخنرانی خواهند کرد. همچنین گروهی از هنرمندان از جمله وحید تاج، همایون رحیمیان، علی جعفری‌پویان، سهراب برهمندی، کریم قربانی، نگار خارکن و آزاده امیری قطعاتی از ساخته‌های این هنرمند را اجرا خواهند کرد.

کامبیز روشن‌روان از جمله هنرمندان شناخته‌شده‌ی موسیقی کشورمان است که طی سال‌های اخیر فعالیت زیادی در حوزه‌ی تدریس داشته است. وی تاکنون مقاله‌های متعددی را به دو زبان انگلیسی و فارسی در حوزه‌ی موسیقی منتشر کرده است و تألیف بیش از یازده جلد کتاب در حوزه‌ی مبانی علمی موسیقی و انتشار چندین آلبوم موسیقی به خوانندگی هنرمندان مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که روشن‌روان در عرصه‌ی موسیقی انجام داده است.

این هنرمند، آهنگسازیِ بیش از یک صد فیلم سینمایی را انجام داده که از آن جمله می‌توان به موسیقی فیلم «مسافر» اثر عباس کیارستمی، «ملکوت» اثر خسرو هریتاش، «مرثیه» اثر امیر نادری، سریال «امیرکبیر» کار سعید نیک‌پور، «گل‌های داوودی» اثر رسول صدرعاملی، سریال «ابن سینا»، سریال «وزیرمختار» و «بچه‌های طلاق» از تهمینه میلانی و «رؤیای خیس» از پوران درخشنده  اشاره کرد.