انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

شب موسیقی آذربایجان با اجرای نوازنده سرشناس کمانچه

شب موسیقی آذربایجان با عنوان «محبت بی‌پایانم» با هنرمندی امامیار حسن‌اف و هم‌نوازی بابک خادمی در تالار رودکی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، بابک خادمی درباره جزئیات این اجرا گفت: در این اجرا قطعاتی از موسیقی فولکلور آذربایجانی از جمله رِنگ‌ها، حرکات آیینی اجرا می‌شود ضمن اینکه کنسرت در دو پرده و به شکل بی‌کلام برگزار می‌شود. در پرده اول سولونوازی امام‌یار حسن‌اف را داریم و در پرده دوم من با سازهای کوبه‌ای او را همراهی می‌کنم.

این نوازنده درباره حضور حسن‌اف در ایران گفت: سال گذشته حسن‌اف به ایران آمد و ما آلبومی با هم ضبط کردیم و ایشان مسترکلاس‌هایی در تبریز برگزار کرد. این هنرمند در همان سفر به من پیشنهاد داد که یک اجرای دو نفره روی صحنه داشته باشیم که این پیشنهاد هم‌اکنون محقق شده است. حسن‌اف پیش از این با اساتید سرشناس موسیقی از جمله پژمان حدادی، پژهام اخوص، مشکین‌قلم و اساتید دیگر برنامه اجرا کرده است. به هر ترتیب هم‌نوازی با امام‌یار کاری پیش‌بینی‌ناپذیر است اما به واسطه تبحر و مهارتش در اجرا همراهی با او کاری بسیار لذت‌بخش است و یقین دارم بینندگان هم از آن لذت خواهند برد.

کنسرت «محبت بی‌پایانم» روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی به صحنه می‌رود.