انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

شب موسیقی آذربایجان در تهران

شب موسیقی آذربایجان حاصل همکاری ارکستر سمفونیک البرز و گروه موسیقی موغام به خوانندگی ناصر عطاپور دوم دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، محمدحسین تفرشی، مدیر ارکستر سمفونیک البرز و تهیه‌کننده‌ی این کنسرت با اعلام این خبر گفت: برای اولین‌بار ارکستر سمفونیک البرز قطعاتی از آهنگسازان شهیر آذربایجان را اجرا خواهد کرد، به طوری که این برنامه حاصل همکاری گروه موسیقی موغام به سرپرستی و خوانندگی ناصر عطاپور و ارکستر البرز به رهبری یاشار شادپور (رهبر میهمان) است.

وی ادامه داد: از آنجایی که سیاست‌های اعلام‌شده ارکستر البرز پرداختن به آثار آهنگسازان ایرانی و خارجی است، تصمیم گرفتیم پس از اجرای چند شب از پروژه «شب آهنگسازان ایرانی»، اجرای شب آذربایجان را به دلیل غنای زیاد و اصیل این موسیقی نیز داشته باشیم. در همین راستا با دعوت از گروه موسیقی موغام این کنسرت را برگزار و آثاری از اوزئیر حاجی بیگف، فیکرت امیراف، جهانگیر جهانگیراف، سعید رستم‌اف، علی سلیمی و… را اجرا خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده موسیقی بیان داشت: در این اجرا هنرمندان آذربایجانی همچون اوختای شادی نوازنده تار و مایستر گروه، افشین علوی نوازنده کمانچه، آرش آذر نوازنده بالابان، ائلوین سادات نوازنده ناقارا، ارکستر البرز را با مایستری همایون رحیمیان همراهی می‌کنند.

شب موسیقی آذربایجان ٢ دی‌ماه، ساعت ۲۱:۳۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.