انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

بیست و یکمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مؤسسه‌ی فرهنگی هنری سپهر سوره‌ی هنر شنبه ۲۸ مرداد، ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در بیست‌ویکمین شب آواز ایرانی، شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه به عنوان میهمانِ ویژه از چهره‌های شناخته‌شده‌ی آواز و موسیقی اجرا خواهد داشت و پنج گروه دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه‌ی موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد.

در این برنامه احسان نوزعیم به‌همراه وحید عزیزی (‌تار) یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه‌ی ابوعطا با غزل سعدی می‌پردازند.

احسان نوزعیم متولد ۱۳۵۵ در کرج ردیف‌های آوازی را نزد استاد مظفر شفیعی فراگرفته و دوره‌ی کارگاه تخصصی آواز استاد محمدرضا شجریان را گذرانده است. نوزعیم اجراهای بسیاری را به همراه گروه‌های موسیقی مختلف در شهر کرج برگزار کرده است. همچنین وحید عزیزی (تار) متولد ۱۳۶۰ شهر سراب است. وی نوازندگی را با اساتیدی چون یدالله محققی، هوشنگ فراهانی و سیاوش برهانی شروع کرده است و در ادامه از محضر اساتید هوشنگ ظریف، رضا وهدانی و شهرام میرجلالی بهره‌مند شده است. عزیزی اجراهای مختلفی با گروه‌هایی چون هزاردستان، دل‌انگیز، مهردستان، همایون، ارکستر جاویدان، ارکستر مهیار به خوانندگی علیرضا افتخاری، ارکستر آوای ایرج به خوانندگی استاد حسین خواجه‌امیری داشته است.

در بخش بعد، محمد ثریایی به همراه مجید میرزایی (ویلن) و مهدی رمضانی (تمبک) در مایه‌ی دشتی با اشعار نواب صفا اجرا خواهد داشت.

محمد ثریایی متولد ۱۳۵۰ شهر اصفهان نزد اساتیدی چون منصور اعظمی‌کیا و زنده‌یاد ایرج بسطامی ردیف‌های آوازی را آموزش دیده است. همچنین مجید میرزایی (ویلن) متولد ۱۳۵۷ (الیگودرز) نزد خسرو چناریان و همایون رحیمیان نوازندگی را آموخته است. همکاری با ارکستر بزرگ مهر در اصفهان و سرپرستی ارکستر صبا از جمله فعالیت‌های مهم هنری میرزایی به‌شمار می‌آید. مهدی رمضانی (تمبک) متولد ۱۳۵۸ (شهر رضا) فراگیری تمبک را نزد مجید حسابی و مرتضی قاسمی آغاز کرده و آموخته‌های خود را در زمینه تمبک‌نوازی نزد نوید افقه تکمیل کرده است. وی در اجراهای مختلفی در اصفهان به عنوان نوازنده شرکت داشته است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.

بیست و یکمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مؤسسه‌ی فرهنگی هنری سپهر سوره‌ی هنر شنبه ۲۸ مرداد، ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است.