انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

سیدزاده : سرفصل جدیدی از خدمات حمایتی صندوق اعتباری هنر را در آینده به امور رفاهی اختصاص خواهیم داد

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران؛سید حسین سید زاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بدنبال اعزام هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آسیب دیده از زلزله سال گذشته غرب کشور به مشهد مقدس گفت: صندوق اعتباری هنر به عنوان مهم ترین نهاد حمایتی از جامعه فرهنگی و هنری کشور در نظر دارد در کنار خدمات حمایتی خود سرفصل جدیدی را به امور رفاهی اختصاص دهد.
سید زاده افزود: در سال گذشته نیز به منظور ایجاد زمینه‌ برای رفاه حال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و استفاده بهینه از ظرفیت های مراکز اقامتی و پذیرایی ارزان برای اعضاء صندوق با شرکت ملی سفر کارت تفاهم نامه همکاری منعقد کرد که خوشبختانه با استقبال خوب اعضاء صندوق روبه رو شد.
ایشان با اشاره به اعزام ۵۲ نفر از هنرمندان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به مشهد مقدس گفت: بعد از زلزله مهیب آبان ماه سال گذشته و مشکلات عدیده هموطنان آسیب دیده از زلزله، طی دو سفر به این منطقه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ، هنر ور سانه قرار گرفتیم وبر این اساس تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه سرپل ذهاب در دستور کار قرار گرفت. ۱۶۰تاکنون نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ۳۳۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آسیب دیده از زلزله و افراد تحت تکفلشان به طوررایگان از بیمه درمان تکمیلی برخوردار شدند.
سیدزاده در ادامه افزود: با توجه به تألمات روحی و روانی اهالی فرهنگ، هنر ور سانه سرپل ذهاب کاروان زیارتی متشکل از ۹۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آسیب دیده از زلزله  و خانواده آنها  به مدت ۶ روز به مشهد مقدس اعزام شدند.
ایشان در پایان افزود: با تدوین برنامه ها و سیاست های جدید امیدواریم در کنار گسترش کیفی و کمی خدمات حمایتی خود با ارائه خدمات رفاهی موجباب آرامش و نشاط فعالان فرهنگی و هنری کشور خصوصاً در نقاط کم برخوردار را فراهم آوریم.