انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

سومین نمایشگاه ساز خانۀ موسیقی برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی با عنوان «سازخانه» ۹ تا ۱۳ دی ماه در خانۀ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، سومین نمایشگاه «سازخانه» به همت کانون سازندگان ساز خانۀ موسیقی ۹ تا ۱۳ دی ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در مجموعه گالری‌های همکف خانۀ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه «سازخانه» به همت کانون سازندگان ساز و توسط خانه موسیقی ایران با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موزۀ دکتر معین و استاد امیرجاهد در شاخه‌های ساز های ایرانی، کلاسیک و ابداعی برگزار می‌شود.

در این دوره بیش از ۶۰ هنرمند سازهای خود را در گالری‌های «ممیز»، «میرمیران»، «پاییز» و «زمستان» خانۀ هنرمندان به نمایش می‌گذارند. فراخوان این دوره از نمایشگاه اوایل مهرماه سال جاری منتشر شد و پیش از تمام مهلت ثبت نام ظرفیت نمایشگاه تکمیل گردید.

مراسم افتتاحیۀ نمایشگاه روز دوشنبه ۹ دی، ساعت ۱۵ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقمندان برگزار می‌گردد. در مراسم افتتاحیه قرار است از چند چهره پیشکسوت سازسازی نیز تجلیل شود.

علاوه بر گالری‌های همکف خانۀ هنرمندان که به نمایش ساز اختصاص دارد، در سالن امیرخانی این مجموعه، نشست‌های پژوهشی و تحلیلی پیرامون سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی با حضور کارشناسان، نوازندگان و سازندگان ساز برگزار می‌گردد.

آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۷) دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی در خانه هنرمندان برگزار شد که با استقبال کم‌نظیر سازندگان ساز، هنرمندان و علاقمندان مواجه شد و سازندگان ساز آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. همچنین بازدید هنرمندان پیشکسوت شاخه‌های مختلف موسیقی از ویژگی‌های این نمایشگاه بود.