انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

سومین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز برگزار می‌شود

آخرین سلسله نشست‌های هنرمندان موسیقی البرز در سال ۹۵ روز جمعه ۲۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها که به همت آموزشگاه موسیقی “آوای دل” گوهردشت به مدیریت سبحان مهدی‌پور در استان البرز برگزار می‌شود در تاریخ ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سیروس صابر به اجرا در می آید.

در پی این نشست ۵ خواننده همراه با یک ساز به اجرای ساز و آواز می‌پردازند. سبحان مهدی پور خواننده موسیقی که خود سابقه فراوانی در زمینه اجرای کنسرت و ضبط آثار من جمله تولید آثار “قصه آفاق”، “یادواره اقبال آذر (۱)” و “جرعه‌ای دگر” را در پرونده هنری خود دارد یکی از اهداف خود را از اجرای این برنامه‌ها آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها با ادبیات فاخر ایرانی و اجرای آن توسط ساز و آواز بیان کرده است.

 وی همچنین اجرا این گونه برنامه‌ها را در تمامی استان‌ها لازم و ضروری خواند چرا که معرفی هنرمندان و خواننده‌ها در سطح استان موجب شناخت هر چه بیشتر علاقه‌مندان نسبت به موسیقیدانان آن منطقه که سال‌هاست فعالیت آموزشی دارند و پیشکسوت هستند می‌شود.

سبحان مهدی‌پور آوازه‌خوانی که سالهاست در سطح ملی به اجرای برنامه و کنسرت می‌پردازد برگزاری اینگونه برنامه را از دغدغه‌های خود دانست و معرفی هنرمندان جوان را از برنامه‌های جدی موسسه فرهنگی و هنری آوای دل گوهردشت کرج می‌داند.

وی که در زمینه باستان‌شناسی تحصیلات دانشگاهی دارد ابراز امیدواری کرد تا از دل این برنامه‌ها، نوازنده‌ها و خواننده‌هایی به جامعه هنری معرفی شوند زیرا متاسفانه صدا و سیما و متولیان دغدغه چندانی از برگزاری چنین برنامه‌هایی ندارند و این هنر از نوع فاخر آن روز به روز در حال فراموشی است و مردم نسبت به آن بیگانه‌اند و هنرمندان و موسیقیدانان این سرزمین را نمی‌شناسند.

سومین نشست اهالی موسیقی استان البرز  با ساز و آواز، علیرضا وکیلی‌منش، سعید خلج، هاشم احمدوند، اکبر رضوانی، سبحان مهدی‌پور با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن سیروس صابر  روز جمعه ۲۷ اسفندماه اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است ورود برای عموم آزاد است.