انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

سومین جلسه‌ی مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران برگزار شد

سومین جلسه‌ی مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران با حضور رؤسای انجمن‌های کرمان، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این جلسه طبق روال دو جلسه‌ی پیش، رؤسای انجمن‌ها در مورد ساختار سازمانی انجمن استان خود، برگزاری جشنواره‌ها و کنسرت‌های موسیقی، شیوه های همکاری اداره‌کل ارشاد با انجمن موسیقی استان ، بحث درآمدزایی انجمن‌های موسیقی در سطح کشور، بررسی جذب مخاطب در رویدادهای موسیقایی، تعداد آموزشگاه‌ها و سالن‌های اجرای موسیقی استان، و تجارب شخصی خود نکاتی را ابراز کردند.

بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، در بحث تشخیص هویت انجمن‌ها به لحاظ مدیریتی چهار عامل ساختار سازمانی انجمن‌ها، استراتژی اقتصادی،کارکرد انجمن استان‌ در دو سطح استانی و ملی و استراتژی رسانه‌ای را مهم و ضروری دانست و به تفصیل به شرح هر کدام از آنها پرداخت.

همچنین رضا دادویی معاون اجرایی این انجمن ضمن اشاره به ظرفیت های استانی در برگزاری پروژه های ملی همچون اجراهای صحنه ای موسیقی سنتی و نواحی،ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی منسجم و همکاری شعب استانی می توان این اجراها را در آینده نزدیک در سراسر کشور برگزار کرد.

حسینی، عضو هیئت امنای انجمن موسیقی استان کرمان در مورد این جلسه گفت: جلسات مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران با رویکرد هویت‌بخشی به انجمن‌های استانی و رشد و گسترش فرهنگ موسیقایی کشور از فعالیت‌های بسیار خوب انجمن موسیقی ایران بود که از بدو تأسیس این انجمن تا کنون اجرا شد.

او در مورد انجمن استان خود توضیح داد: بنده به‌عنوان نماینده‌ی رئیس محترم انجمن موسیقی استان و عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن موسیقی استان کرمان در این نشست شرکت نمودم. موضوعات مورد بحث که پس از گزارش فعالیت‌های استان‌ها مطرح شد بسیار سازنده بود و با رویکرد توسعه‌ی فرهنگ موسیقی فاخر و همچنین مباحث اقتصاد مقاومتی پیش رفت.

وی در مورد این جلسه اظهار داشت: نتیجه‌ی این جلسه ایجاد وحدت فعالیت‌ها بین استان‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنها و استفاده از این ظرفیت‌ها برای همه‌ی استان‌ها بود. نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و مباحث اقتصادی مقوله‌ای دیگر از دستور کار این جلسات بود که نقشه‌ی راهی روشن را برای ادامه‌ی فعالیت‌ها مشخص می‌نمود.

منصور حسینی در پایان گفت: با توجه به سوابق و شناخت ده ساله‌ای که از ریاست انجمن موسیقی ایران آقای جمالی دارم و افتخار شاگردی ایشان را هم داشته‌ام هویت‌بخشیدن به استان‌ها و همکاری و همفکری برای پیشبرد هر چه بهتر انجمن موسیقی ایران را دنبال می‌کنند و مطمئناً به‌زودی استان‌ها نتایج این جلسات را احساس خواهند نمود.

حامد طاهری‌تهرانیان، رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی، در مورد اهمیت برگزاری این جلسات گفت: برگزاری جلسه‌ی مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران به صورت منطقه‌ای جزو ابتکارات بسیار خوب مدیریت جدید انجمن بوده که امکان شنیدن نقطه نظرات استان‌های هم‌جوار را فراهم کرده و باعث ارتباط هرچه بیشتر استان‌ها با یکدیگر می‌شود.

او در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی فرهنگ و آداب و رسوم در استان‌هایی با ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی نسبتاً مشترک، امکان برنامه‌ریزی همسان برای فعالیت‌های همسو فراهم شده و رویکرد  جدید انجمن موسیقی ایران در جهت خارج‌کردن استان‌ها از انزوا و نیز خروج از مدیریت جزیره‌ای قطعاً باعث رشد و شکوفایی موسیقی  اصیل و بومی و نواحی شده و برکات  این امر، خود را در چند سال آینده در موسیقی و فرهنگ و هنر کشور  نشان می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه در چند سال گذشته  شاهد این بودیم که  با بی‌توجهی به مقوله‌ی اقتصاد و ارتباط آن با هنر، وضعیت معیشتی برخی از هنرمندان عزیزی که صرفاً در زمینه‌های هنری فعالیت داشته‌اند رو به وخامت گذاشته است. رویکرد جدّی انجمن موسیقی ایران در زمینه‌ی ارتباطِ مؤثر با حوزه‌ی اقتصاد هنر، در صورت اجرای صحیح برنامه‌ها و طرح‌های مشترک استان‌ها با نگاه سراسری و کشوری، می‌تواند قدمی مؤثر در رفع مشکل معیشت هنرمندان بردارد.

هوشنگ کردستانی، رییس انجمن موسیقی کرمان جنوبی نیز گفت: می‌توانیم با هم‌اندیشی مسئولین مستقر در مرکز اهداف خود را بهتر پیش ببریم. طرح‌هایی در همین جلسه مطرح شد که بسیار آینده‌ساز هستند و فکر می‌کنم این برنامه‌ها حتماً اجرایی خواهد شد و ما از رکود و رخوت بیرون خواهیم آمد. از برگزاری این جلسات بسیار راضی هستم و امیدوارم که با اجرایی شدن این طرح‌ها در مسیر ترویج موسیقی درست گام مؤثری برداریم.

او ادامه داد: انجمن موسیقی کرمان جنوبی انجمن نوپایی است و کارهای نشده زیادی داریم و یکی از الویت‌های ما بحث پژوهش موسیقی جنوب کرمان است که امیدواریم این اتفاق با حمایت ریاست انجمن موسیقی ایران بیفتد. بحث آموزش و تولید آثار هم امیدواریم با کمک همین انجمن مسائل و مشکلات موجود مرتفع شود. معرفی گروه‌های خوب موسیقی سنتی و نواحی برای اجرا در جشنواره‌ی موسیقی فجر نیز از دیگر کارهایی است که باید با هماهنگی کامل به سرانجام برسد. همچنین ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سیاست‌های انجمن موسیقی ایران در استان ها با موفقیت انجام شود و با تعامل و همکاری تمامی کارها را پیش ببریم.

احمد گلیانی، نماینده‌ی انجمن موسیقی استان سیستان و بلوچستان، نیز گفت: جلسه‌ی بسیار خوبی بود، تا کنون چنین جلسه‌ی پُرباری در انجمن موسیقی ایران نداشتیم و رویکرد مدیرعامل جدید انجمن موسیقی در ایجاد روابط بین رؤسای انجمن‌ موسیقی استان‌ها و اشتراک تجارب به یکدیگر جای تشکر دارد.

وی در مورد مسائل مهم در استان خود توضیح داد: تهیه‌ی وسایل کمک آموزشی برای انجمن استان سیستان یکی از اهدافی است که باید محقق شود. استودیوی استان باید به‌روز شود تا هنرمندان سیستان برای ضبط آثارشان به استان‌های دیگر نروند.

سومین جلسه‌ی مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران با حضور رؤسای انجمن موسیقی استان کرمان ، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی عصر چهارشنبه بیستم اردیبهشت در محل این انجمن برگزار شد.