انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

سمینار سالانه‌ی انجمن فلوت ایران برگزار می‌شود

کانون فلوت پردیس هنرهاى زیبا که با نام انجمن فلوت ایران در پردیس هنرهای زیبا فعالیت می‌کند، ششمین سمینار سالانه‌ی خود را از ٢٢ تا ٢٨ تیرماه ١٣٩۵ در گروه موسیقى پردیس هنرهاى زیباى دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش نای، این سمینار شامل کارگاه‌هاى آموزشى، مسترکلاس فلوت، کمپ کودکان و نوجوانان، و کنسرت‌هاى مختلف توسط نوازندگان داخلى و خارجى خواهد بود.

سمینار سالانه انجمن فلوت ایران با هدف معرفى استانداردهاى بین‌المللى در نوازندگى فلوت و آشنا کردن علاقمندان این ساز به تکنیک‌ها، ظرافت‌ها و اصول زیبایی‌شناسى در نوازندگى این ساز همه ساله در گروه موسیقى پردیس هنرهای زیبا برگزار مى‌گردد.

بخش کارگاه‌هاى این سمینار از تاریخ ٢٢ تا ٢۴ تیرماه در گروه موسیقى، کمپ کودکان و نوجوانان در روز ٢۵ تیرماه در مجموعه‌ی تاریخى فرهنگى باغ نگارستان، و کنسرت‌هاى شبانه از تاریخ ٢٢ تا ٢٨ تیرماه ١٣٩۵ در نگارخانه‌ی تهران واقع در خیابان قدس برگزار خواهد شد.

هنرمندانی که در این سمینار به اجرا خواهند پرداخت عبارتند از: رضا ناژفر، فلوتیست پیشکسوت ایرانی از وین اتریش، آرتاشس گریگوریان از کنسرواتوار ایروان در ارمنستان، جولی برونت ژائی فلوتیست فرانسوی متخصص موسیقی معاصر، پویان فرزین متخصص فلوت باروک به همراهى آنسامبل کارگاه موسیقى باروک، آذین موحد، عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، و سهراب بابکی‌راد، علی چوپانی نژاد، محمد شجاعی، و بهاره مدبری اعضاء انجمن فلوت ایران و دانشجویان رشته‌ی نوازندگی فلوت در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران.

در سمینار امسال کارگاه‌هاى متنوعى با تأکید بر دو حوزه‌ی مهم نوازندگى برگزار مى‌شوند. مهارت‌هاى پایه و مهارت تفسیر، دو محور ناگسستنى در نوازندگى هستند که تأثیر بسزایى در کیفیت اجراى نوازندگان دارند. این دو محور رابطه‌ی تنگاتنگ بین موسیقى و نوازنده را شکل مى‌دهند و باعث تقویت کیفیت نوازندگى مى‌شوند. فعالیت‌ها و تمرین‌هاى طراحى‌شده درکارگاه‌ها اهمیت این ارتباط را به شرکت‌کنندگان نشان خواهند داد.

علاقمندان براى اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انجمن فلوت ایران مراجعه کنند. www.iranflutesociety.com