انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

ساز کمانچه نوازان در عید غدیرخم کوک شد.

دوازدهمین روز این جشنواره در بخش موسیقی دستگاهی ایران و در ساز کمانچه روز پنجشنبه ۸ شهریورماه و مصادف با عید سعید غدیر خم در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت کنندگان راه یافته به این بخش در مقابل داوران این ساز متشکل از مهدی آذرسینا، اردشیر کامکار، علی اکبر شکارچی، محمد مقدسی، هادی منتظری، داود گنجه ای و رضا پرویز زاده آثار خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند و باید منتظر ماند و دید در شب اختتامیه چه کسانی حایز رتبه های برتر کمانچه نوازی “جشنواره ملی موسیقی جوان” خواهند بود.

براساس این گزارش، در بخش نخستین روز دوازدهم کمانچه نوازان در رده سنی “الف” هنر خود را به نمایش گذاشتند. امیررضا اسفندیار، پوریا پور پرویز، علی کهن کن، علی مثقالی، محمدرضا محمدی سید کلائی، فرزانه مهدی زاده به نوبت در مقابل هیات داوران نواختند.

پس از استراحتی کوتاه نوبت به شرکت کنندگان در رده سنی “ب” رسید و این بخش کار خود با حضور ۸ شرکت کننده ادامه داد. رسول رشید، دامون قاسمی، امیر محمدرضایی، نگین محمدی، فردین میرزا حسینی، مشکات نصیری، کیمیا نیک پور فرج،آذین یوسفان از جمله هنرمندان جوانی بودند که کمانچه نوازی شان در تالار رودکی طنین انداز شد.

در تمامی بخش های جشنواره داوران به دقت و  وسواس خاصی آثار هنرمندان جوان را  نظاره کردند و با در نظر گرفتن تمامی جوانب سعی در برطرف ساختن ایرادات احتمالی نوازندگان داشتند.

اساتید این بخش تمام سعی خود را می کردند تا شرکت کنندگان در آرامش کامل و بدون هیچ استرسی اجرای خود را به نمایش بگذارند.

روز گذشته در مقایسه با روزهای دیگر یکی از پر مخاطب ترین برنامه ها به شمار رفته و تماشاگران زیادی از شهرهای مختلف ایران برای این روز به رودکی آمده بودند.

بعد از اتمام برنامه بازار داغ سلفی ها با داورانی که همگی جزو اساتید برتر موسیقی هستند و نام هریک وزنه ای در موسیقی بشمار می رود داغ بود.

 

در رده سنی “ج” برخلاف سایر گروه ها هیچ غایبی وجود نداشت و اجرای کمانچه نوازان در این بخش حسن ختام این قسمت از جشنواره دوازدهم بود. امیر احمد پور، ندا حیدری، علی رضا رسولی، پیام سرپرست یکتا، محمدرضا شیرخوانی، سیاوش طاهریان، یونس غلام زاده علم، محمد جواد نجیبی  از هنرمندان جوان و آینده داری بودند که عصر دیروز در تالار رودکی هنرنمایی کردند.

دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران  در حال برگزاری می باشد.