انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

رپرتوار آرین کشیشی، کوارتت زهی رسپینا و کنسرت نوای هنگام در تالار رودکی

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گروه آرین کشیشی این روزها مشغول تمرین برای اجرایی است که قرار است با تغییراتی در اعضای گروه روی صحنه برود. آرین پیش از این کنسرت‌های خود را با چهره‌های سرشناسی چون حمزه یگانه (پیانو)، هومن نامداری (ساکسوفون)، رضا آذرنجات (ترومپت)، سهراب رمضان‌زاده (درامز) و دارا دارایی (به عنوان نوازنده مهمان) برگزار کرده بود و این‌بار قرار است به همراه یک گروه سه نفره (تریو) به اجرای موسیقی بپردازد. او در این باره می‌گوید: “قرار است در این اجرا، تجربه متفاوت‌تری داشته باشیم که برای همین، تغییرات جزئی در گروه خواهیم داشت و این‌بار با شایان فتحی به عنوان درامز روی صحنه خواهیم رفت و مثل همیشه حمزه یگانه هم در کنار ما خواهد بود. در واقع یک “تریو” که ابراهیم علوی هم به عنوان نوانده مهمان ما را با ساز عود همراهی خواهد کرد.”

این نوازنده گیتارباس که سابقه حضور در گروه‌های مختلف پاپ و تلفیقی را هم دارد درباره رپرتوار اجرایی برنامه می‌گوید: “قرار است برای این کنسرت ۱۰ قطعه اجرا کنیم که پنج قطعه آن از ساخته‌های من، سه قطعه از آثار حمزه یگانه و دو قطعه هم از ساخته‌های آویشای کوهن (نوازنده کنترباس و آهنگساز سبک جز) خواهد بود.”

آخرین اجرای گروه آرین کشیشی، در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته بوده و این گروه قرار است بار دیگر ۱۶ آذرماه به همت “موسسه باغ شیرین”، ساعت ۲۰ در تالار رودکی روی صحنه بروند.

کوارتت زهی رسپینا در تالار رودکی

کنسرت کوارتت زهی رسپینا سیزدهم و چهاردهم  آذر ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.

کوارتت زهی رسپینا با هدف اجرا و ضبط آثار آهنگسازان ایرانی و آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک جهان در تابستان ۱۳۹۵ فعالیت خود را شروع کرد .

اعضای این کوارتت متشکل از نوازندگان ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی فارغ التحصیل هنرستان موسیقی و از مدرسان هنرستان موسیقی پسران و دختران و دانشگاه عالی موسیقی هستند.

در این اجرا  هنرمندانی همچون ؛ آرش اسدنژاد سرپرست گروه و نوازنده ویلن ، پوریا اصانلو نوازنده ویلن، دانیال جواربچی نوازنده ویلن آلتو و ارسلان علیزاده نوازنده ویلنسل ، خواهند نواخت.

در این کنسرت موسیقی، آثاری از کلود دبوسی، کارن کیهانی و کاوه میرحسینی اجرا خواهد شد.

کنسرت کوارتت زهی رسپینا ۱۳ و ۱۴ آذر ماه  ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

نوای هنگام در تالار رودکی به صدا در می‌آید

گروه موسیقی نوای هنگام پانزدهم آذر ماه در سالن رودکی ساعت ۲۰ به روی صحنه خواهد رفت .

گروه نوای هنگام از تابستان ۱۳۹۴ کار خود را آغاز کرد و اولین بار در برج آزادی اجرا داشته است و این اجرا که دومین اجرای این گروه در مجموعه بنیاد فرهنگی و هنری رودکی است ، به سرپرستی کوروش حجازی به یاد استاد رحمان مرادی که اعضای گروه از شاگردان ایشان بوده‌اند ، در تالار رودکی اجرا خواهد شد .

در این اجرا که در دو بخش اصفهان و دشتی اجرا می‌شود قطعات جدیدی  به آهنگسازی مجتبی کشاورز نواخته خواهد شد .

در این کنسرت کوروش حجازی سرپرست ونوازنده تنبک ، مجید ابرون خواننده ،نیما طباطبایی نوازنده تار ،مزدک لامعی نوازنده کمانچه ،ملینا فرجی نوازنده سنتور ،یاسمین اقا محمدی نوازنده عود ،الهه شفیعی نوازنده بم تار ،مهناز اطهری نوازنده دف که همگی از نوازندگان با سابقه و تحصیل کرده در عرصه موسیقی  هستند هنرنمایی خواهند کرد .