انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

رونمایی از پوئم‌سمفونی «تختی» در نیاوران

آیین رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» عصر شنبه هفتم اسفند با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر همچنین پیشکسوتان و چهره‌های صاحب‌نام ورزشی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پوئم سمفونی «تختی» ساخته‌ی پوریا خادم اثری است که در چهار قسمت بر اساس ابعاد مختلف زندگی جهان‌پهلوان تختی ساخته شده است. قسمت اول این پوئم سمفونی در واقع در مورد جهان‌پهلوان تختی به عنوان یک اسطوره‌ی پهلوانی است.

‎قسمت دوم در مورد غلام‌رضا تختی به عنوان یک قهرمان بزرگ کشتی در جهان و قدرت فنی و بدنی و همچنین زورآوری این شخصیت ملی است و قسمت سوم راجع به ویژگی‌های شخصیتی پهلوان تختی و ارتباط عمیق و عاطفی این قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می‌سازد. اما قسمت چهارم مرگ جهان‌پهلوان تختی و مرثیه‌ای برای وی را روایت می‌کند.

‎این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از بیست ارکستر برتر حال حاضر جهان است و به خوانندگی محمد معتمدی اجرا و ضبط شده است.

‎این اثر در استودیو «اسمچکی» با مدیریت اجرایی باربد بیات ضبط شده، همچنین در این ضبط چند تن از هنرمندان برجسته ایرانی با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته‌اند.

گفتنی است آیین رونمایی از پوئم‌سمفونی «تختی» عصر شنبه هفتم اسفند از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور علاقمندان در این برنامه آزاد است.