انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

روایت دو هنرمند از یک آلبوم

به گزارش نای این آلبوم دارای ۶ قطعه به نام‌های «واسه چی»، «اگه برگردی»، «سخته»، «میگذرن این روزها»، «کنارم بمون» و «امسال سال ماست» است که از سوی موسسه آوای ماد منتشر شده است.

به بهانه انتشار این آلبوم با مسعود همایونی و امیرعلی عظیمی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

مسعود همایونی با اشاره به اینکه دوستی او و امیرعلی عظیمی به سال ۱۳۹۰ و تولید آلبوم «روزهای سردرگم» برمی‌گردد، اظهار داشت: در آلبوم “روزهای سردرگم” به‌عنوان پرودیوسر و تنظیم‌کننده با امیرعلی همکاری کردم و چهار سال پس از تولید آن آلبوم تصمیم گرفتیم یک گروه مشترک راه‌اندازی کنیم که هر دوی ما در آن بخوانیم و این‌طور بود که وایت نویز شکل گرفت.

وی افزود: در طول این سال‌ها سعی کردیم تک آهنگ‌هایی را بر اساس حال و روز خودمان و شرایط اجتماع و مردم تولید کنیم که ماحصل آن آلبوم «فصل اول عاشقانه‌ها» شد.

همایونی درباره فضای آلبوم گروه وایت نویز بیان کرد: کلیت ژانر آلبوم پاپ است و سعی کرده‌ایم بُعد پاپیولار آلبوم حفظ شود. تنظیم‌های مختلفی در فضای پاپ از جمله پاپ کانتری، پاپ راک، پاپ استاندارد و پاپ کلاسیک راک در آلبوم وجود دارد.

«امسال سال ماست» از آثار زیبای آلبوم اول وایت نویز است که مسعود همایونی نیز آن را از بهترین آثار گروه می‌داند و درباره آن می‌گوید: این کار یک ادای دین از طرف وایت نویز به کادر درمان است که به مدت دو سال است دارند زحمت می‌کشند و متأسفانه در این بین خیلی از آنها از میان ما رفتند. پیامی که این آهنگ برای مردم ما دارد این است که بعد از دو سال دشوار که طی شد، سال جدید سال ماست و ما بیماری کرونا را کنار می‌گذاریم و دوباره سبز خواهیم شد و جامعه پیشرفت خواهد کرد.

آهنگساز و نوازنده گیتار با اشاره به اینکه برای تولید و انتشار اولین آلبوم گروه وایت نویز مسیر سختی را طی کرده است، خاطر نشان کرد: اصولاً کار موسیقی در ایران پر از چالش است و موسیقی‌ای که پشتش تفکر و ایدئولوژی وجود داشته باشد از سوی تهیه‌کنندگان و بخش اجرایی حمایت نمی‌شود. متأسفانه مارکت ما بد و کوچه‌بازاری شده و فقط یک عده اندک هستند که دارند کار درست انجام می‌دهند و آنها هم همیشه درگیری‌های خودشان را دارند.

همایونی گفت: در مدت کوتاهی که از انتشار آلبوم گذشته، استقبال مخاطبین فراتر از حد تصور خودم بود بنابراین از مخاطبان و طرفداران گروه و هنرمندان خوب‌مان که ما را حمایت کردند بسیار تشکر می‌کنم.

مسعود همایونی با اعلام این‌که جمع‌آوری آلبوم دوم گروه وایت نویز آغاز شده است، اضافه کرد: ترانه‌های این آلبوم که حدود شش یا هفت قطعه دارد از دوست قدیمی و آرتیست خوب کشورمان آقای روزبه بمانی است. فضای آلبوم دوم اجتماعی و تا حدودی عاشقانه اجتماعی است. موسیقی این کار در کانادا ضبط می‌شود و با دو هنرمند بسیار خوب ایرانی و همین‌طور نوازندگان بین‌المللی همکاری خواهیم کرد.

خواننده و نوازنده وایت از تولید آلبوم جدیدی از وایت نویز به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: در طول ۶ سال فعالیت گروه وایت نویز، چند قطعه انگلیسی از آرتیست‌های بزرگ دنیا را با تنظیم کاملاً متفاوت و در حال و هوای وایت نویز کاور کرده‌ایم که قصد داریم آن را به زودی در قالب یک کاورآلبوم بین‌المللی ارائه دهیم. اطمینان دارم که آلبوم خوبی خواهد بود و امیدوارم با آن بتوانیم در عرصه بین‌المللی هم وارد گردونه رقابت شویم.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری اولین کنسرت وایت نویز گفت: به زودی با آغاز آلبوم دوم و ساخت دو قطعه از این آلبوم، تور کنسرت‌های گروه را شروع خواهیم کرد و امیدواریم که با برنامه‌ریزی تیم خوب‌مان کنسرت‌های متفاوتی را روی صحنه ببریم.

همایونی درباره فعالیت‌هایش خارج از گروه وایت نویز نیز اظهار داشت: من مشغول به کار تنظیم، آهنگسازی و نوازندگی گیتار هستم و ۲۲ سال است که این کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم و با افتخار می‌گویم که با کل خواننده‌های کشورمان کار کرده‌ام. در حال حاضر رهبر ارکستر نیما مسیحا هستم و با جناب مهران مدیری هم در کنسرت‌ها همکاری می‌کنم. در کنار کاوه یغمایی هستم که همیشه باعث افتخارم بودم و به زودی خبرهای خوبی از این همکاری‌ها خواهید شنید. گروه دارکوب نیز گروه همیشگی خودمان است.

امیرعلی عظیمی، خواننده وایت نویز نیز درباره چشم‌انداز این گروه گفت: من و مسعود همایونی اعتقاد داریم که جایگاه بین‌المللی یک گروه موسیقی در ایران گم شده است و ما نیاز داریم که یک گروه بین‌المللی داشته باشیم. با توجه به توانایی‌های مسعود در زمینه نوازندگی و تنظیم به خصوص اجراهای زنده، مطمئنم که اگر پای ما به استیج باز شود حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

عظیمی که دندانپزشک است ضمن اعلام اینکه در حال حاضر قصد تولید آثار شخصی ندارد و تمام تمرکزش روی وایت نویز و حرفه طبابت است، ادامه داد: من آثاری دارم که مرتبط با وایت نویز نیست اما ترجیح می‌دهم فعلاً تمرکزم روی وایت نویز باشد. امیدوارم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم پروژه آلبوم دوم وایت نویز را کلید بزنیم و آن را خیلی زودتر از آلبوم قبلی به گوش مخاطبان برسانیم. این آلبوم بسیار آلبوم متفاوتی است و به نوعی یک سوپرایز برای مخاطبان وایت نویز خواهد بود.

امیرعلی عظیمی در پایان بیان کرد: ما برنامه‌هایی برای برگزاری کنسرت در چند شهر داشتیم که با توجه به استقبال خوبی که از آلبوم شد، قصدمان برای انجام این کار خیلی جدی‌تر شد. با توجه به وسواس و حساسیتی که داریم قطعاً تعداد کنسرت‌هایمان خیلی زیاد نخواهد بود ولی سعی می‌کنیم اجراهایی که به صحنه می‌بریم از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا مخاطبان وایت نویز از ما راضی شوند.