انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

رسیتال آوازی هنرمندان اتریشی در تالار رودکی

رسیتال آوازی «چهره به چهره» با همکاری بنیاد رودکی و سفارت اتریش امروز چهارشنبه ۵ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

هربرت لیپرت در مورد ایده‌ی اجرای این برنامه گفت: «ایده‌ی این پروژه از مجسمه‌های چوبی بزرگی گرفته شده که چهره‌ی انسان‌های عاشق را به تصویر می‌کشد؛ انسان‌هایی که در فکر معشوق‌اند؛ اگرچه دور یا نزدیک ولی در درون قلب‌شان آن را لمس می‌کنند.»

وی در مورد نبود مجسمه‌ها در اجرای تهران گفت: «اگرچه حضور این مجسمه‌ها در تورهای جهانی و در صحنه‌های اجرا مقدور نیست، اما هنرمندان بر پایه‌ی این ایده توسط آهنگ‌هایشان با مخاطبان گفتگو می‌کنند.»

وی در مورد اجراهای دیگرشان افزود: «سرآغاز این پروژه از اتریش بود و تهران ایستگاه دوم آن می‌باشد. ایستگاه‌های بعدی آلمان، سوئیس و ژاپن خواهد بود.»

در این برنامه قطعاتی از بتهوون، لیست، هوگو وولف، اریک کورن‌گولد، و ریچارد اشتراوس اجرا خواهد شد.

ادوارد کوترواتز، متولد شهر بورگن‌لند در اتریش، علاوه بر پیانو، ساز پرکاشن نیز آموخته، و سال‌ها به آموزش موسیقی کُر پرداخته است. از سال ۱۳۶۶ (شمسی) در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین به آموزش می‌پردازد.

موفقیت‌های بین‌المللی اون در کنار برادرش یوهانس او را مهمان ویژه‌ی فستیوال‌های معتبر دنیا کرده است. او به عنوان نوازنده‌ی رهبر ارکستر اجراهای متعددی به ارکسترهای بزرگ از جمله ارکستر سمفونیک وین اجرا داشته است. در سال‌های اخیر بیشتر به عنوان آهنگساز ظاهر شده است.

او از سال ۱۳۶۸ (شمسی) به همراه برادرش مدیر هنری فستیوال “Klangfruehling Burg Schlaining” و از سال ۱۳۸۸ فستیوال بین‌المللی «لیست» را برعهده دارند.

هربرت لیپرت خواننده‌ی سابق گروه کُر پسران وین و از سال ۱۳۸۹ (شمسی) تا اکنون خواننده‌ی اپرای وین می‌باشد. در سال ۱۳۷۶ (شمسی) موفق به دریافت جایزه‌ی گرمی برای نقش «داوود» درDie Meistersinger به رهبری سر جورج سولتی شد.

او اجراهای متعددی در صحنه‌های اپرا و در کنسرت‌های فلارمونیک وین داشته است و همچنین در زمینه‌ی اپرت با آنسامبل هربرت لیپرت و دوستان فلارمونیک‌اش همکاری داشته است.

به عنوان خواننده‌ی سولو، تورهای مختلفی با فلارمونیک وین به رهبری فرانتس وِلسِرـ‌موست در سالن‌های مختلف دنیا داشته است. او همچنین تورهایی با ارکستر کلیولَند دارد که از آمریکا آغاز و در آسیا و اروپا ادامه پیدا خواهد کرد.