انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دیدار رییس انجمن موسیقی لرستان با مدیرکل میراث فرهنگی استان

به گزارش نای ، رییس و اعضای هئیت امنای انجمن موسیقی لرستان با مدیرکل میراث فرهنگی استان دیدار و گفتگوکردند.

رییس انجمن موسیقی لرستان با بیان ابراز خرسندی از درخشش روزافزون فعالیت های فرهنگی در استان گفت: بی تردید عالی ترین آمال معنوی و مادی هر قومی در فرهنگ و هنر آنان تجلی می یابد و هنر را می توان به منزله هویت آن مردمان قلمداد کرد.

محمد میرزاوندی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی نیز همچون انجمن موسیقی با رویکرد حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، افزایش سطح آگاهی و توانمندی وکشف استعدادهای جوانان همچنین حمایت از مشاغل مربوطه نقش به سزایی در ارتقا فرهنگ و هنر این سرزمین دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان ضمن خوش آمدگویی به خواننده ملی و انقلابی کشور و تبریک به انتخاب شایسته وی بعنوان سکاندار انجمن موسیقی لرستان عنوان داشت: فرهنگ شامل هنر، ادبیات، علم، آفرینش‌ها، فلسفه و دین است. فرهنگ آن چیزی است که مردم با آن زندگی می‌کنند. فرهنگ ازآنِ مردم است و یکی از مهم ترین وظیفه ما حفظ این میراث گران بها اشت.

«سید امین قاسمی» افزود: فرهنگ به وسیله آموزش، به نسل بعدی منتقل می‌شود؛ اما تا مادامی که فرهنگ و هنر به مردم به ویژه نسل جدید شناسانده نشود عرصه آموزش آن خواهان نخواهد داشت و به دنبال آن بازار فرهنگ و هنر از رونق می افتد.

وی با بیان اینکه هنر موسیقی یکی از برجسته ترین میراث کهن استان لرستان است تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی لرستان برای همکاری با انجمن موسیقی از هیچگونه تلاشی فروگذاری نخواهد کرد چرا که وظیفه و هدف مشترک این دو، خدمت به فرهنگ و هنر و زحمتکشان این عرصه است.

در ادامه این جلسه سعید منصوری دبیر انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت: یکی از صنایع دستی مرتبط با موسیقی، کارگاه های ساخت ساز هستند که با توجه به شرایط کرونا در وضعیت مناسبی به سر نمی برند از اینروی برای رونق بخشیدن به بازار ساخت ساز در استان از میراث فرهنگی انتظار همکاری و حمایت بیش از پیش را داریم.