انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دو دهه فعالیت و آلبوم تصویری گروه «نهفت» بررسی می‌شود

آلبوم تصویری «نهفت ۱» و دو دهه فعالیت گروه «نهفت» به سرپرستی جهانشاه صارمی با حضور حسین علیزاده و حمیدرضا اردلان دوشنبه ۱۴ تیر، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش نای، مجموعه‌ی «نهفت ۱» با هدف به تصویرکشیدن دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان در گروه‌نوازی و تکنوازی در قالب سه DVD تصویری با عنوان «طلوع»، «بزرگداشت غلام‌حسین درویش»، و «تولدی دوباره» به سرپرستی جهانشاه صارمی نقد و بررسی می‌شود.

جهانشاه صارمی افزون بر دو دهه سرپرستی گروه «نهفت»، همکاری در تدوین چند کتاب معتبر موسیقی، تألیف کتاب‌های آموزش تار و سه‌تار، انتشار چندین آلبوم موسیقی، تجربه‌ی سی ساله آموزش موسیقی گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

این مدرس موسیقی معتقد است «موسیقی نه به عنوان وسیله‌ای برای تفنن بلکه ابزاری برای بیان ارزشمندترین تفکرات و عواطف انسانی، سر لوحه‌ی آموزش‌های هنرجویان نوجوان گروه نهفت قرار می‌گیرد.» از این رو، حیات و تداوم فعالیت این جریان فرهنگی را علاوه بر آموزش‌های اصولی و آکادمیک موسیقی در تفکر هنری و اعتقادات حاکم بر فضای آن می‌توان جستجو کرد.

همچنین  امیرعباس ستایشگر، مدیر مؤسسه فرهنگی‌ـ هنری هنر موسیقی، ناشر این مجموعه، اذعان دارد: «نگاهی گذرا بر اسامی نوجوانانی که در طول این سال‌ها در این مرکز آموزش دیده‌اند نشانگر ظرفیت، توانایی و پشتکار «نهفت» است، چرا که همان هنرجویان، امروز از هنرمندان موفق موسیقی هستند. نباید فراموش کرد مسئولیت این نوع حرکت‌های فرهنگی بر عهده‌ی دولت و نهادهایی است که ضمن برخورداری از بودجه و امکانات مختلف، وظیفه‌ی رشد فرهنگ و هنر را بر دوش دارند و در این میان «نهفت» توانسته با امکانات اندک، نقش یک نهاد فرهنگی و معتقد را ایفا کند.»