انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دومین شب موسیقی ارسباران برگزار می شود.

دومین شب موسیقی ارسباران به اجرای ارکستر” آهنگ حنانه” به رهبری امیر آهنگ اختصاص دارد. این برنامه که به اجرای آثار موسیقی کلاسیک، موسیقی فیلم و موسیقی ملی ایران اختصاص دارد در تاریخ ۱۶ مرداد۱۳۹۸ ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
ارکستر آهنگ حنانه از سال ۱۳۹۷ با مدیریت هنری و رهبری امیر آهنگ تاسیس شد و این کنسرت اولین کنسرت ارکستر یاد شده است که در دومین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
ساراباند برای ارکستر زهی، سرناد برای تکخوان تنور و ارکستر زهی، آریای لا دونا ای موبیله از اپرای ریگولتو، موسیقی فیلم های یکشنبه ها هرگز،لایم لایت ،قیصر و….ازجمله قطعاتی است که توسط ارکستر ۴۰ نفره آهنگ حنانه اجرا خواهد شد.
امیر آهنگ:از کودکی آموزش موسیقی را نزد بهروز کاظمی آغاز نمود. در سال ۱٣۵٩ وارد هنرستان موسیقی تهران شد و نزد اساتیدی همچون: مصطفی کمال پورتراب، غلامحسین فخیمی، سیاوش ظهیرالدینی، بهروز وحیدی آذر، لی لی سرکیسیان، شریف لطفی، محسن الهامیان و ….. آموزش دید .در سال ۱٣۶۶ در رشته نوازندگی ویولون کلاسیک از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شد.از سال ۱٣۶۵ تا ۱٣۶٨ دوره های تخصصی کمپوزیسیون را نزد مرتضی حنانه طی کرد و در ادامه نزد اساتیدی همچون حشمت سنجری، فریدون ناصری و فرهاد فخرالدینی دوره های تخصصی آموزشی را تکمیل کرد.
از جمله فعالیت های وی:ساخت و تنظیم قطعات موسیقی از جمله: آثار آکاپللا برای گروه کر، آثاری برای موسیقی کودک، ارکستر سازهای ملی، ارکستر مجلسی ، کر فلوت و ارکستر سمفونیک.
کسب مقام اول کنکور آهنگسازی ایران در سال ۱۳۸۵ //رهبر برگزیده گروه کر در سال ۱۳٨۵//تشکیل گروه کر همسرایان ملی در سال ۱۳٨۶ //کسب مقام اول با این گروه در جشنواره موسیقی محله تهران در سال۱۳۸۶ //تشکیل بزرگترین گروه کر ایران تا بحال (گروه کر ٣٧۴ نفره تهران) در سال ۱٣٩۰ و اجرای برنامه در اختتامیه جشنواره موسیقی شمسه و تقدیر توسط دبیر تخصصی جشنواره //تقدیرنامه هنرمند عاشورایی در سال ۱۳۹۱توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی// تشکیل ارکستر آهنگ حنانه در سال ۱۳۹۷//داوری جشنواره های مختلف موسیقی.
وی در حال حاضر مدرس مبانی موسیقی و علوم کمپوزیسیون (هارمونی. فرم موسیقی. کنترپوان. ارکستراسیون. تئوری موسیقی و سلفژ) با سابقه بیش از سی سال تدریس می باشد و مدیر هنری و رهبر دائمی ارکستر آهنگ حنانه است.
این کنسرت با مشارکت انجمن موسیقی استان تهران و در راستای طرح هنر برای همه اجرا می شود و رود برای علاقه مندان به این کنسرت آزاد و رایگان است.