انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دومین جشنواره ملی رفاقتی موسیقی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره رفاقتی موسیقی، روز یکشنبه ۲۴ آذر در تالار مطهری دانشکده کشاورزی برگزار شد.

به گزارش نای، این مراسم که با استقبال حدود ۴۰۰ مخاطب، متشکل از دانشجویان، اساتید و فعالان فرهنگی دانشگاه روبرو شده بود، با سخنرانی شاهینی، دبیر کانون موسیقی و حیب‌دوست، مشاور کانون موسیقی، شروع شد. سپس دکتر یعقوبی، معاون فرهنگی دانشگاه گیلان و دکتر عسگری، مدیر فرهنگی‌ـ‌اجتماعی وزارت علوم، دقایقی به سخنرانی پرداخته و بر اهمیت فعالیت­های فرهنگی‌ـ‌هنری دانشگاه‌ها از جمله فعالیت‌های موسیقایی تأکید کرد و دور بودن جشنواره از فضای ناسالم رقابتی، که قطعاً برای جامعه هنری آسیب‌زاست را مورد تحسین قرار دادند.

سپس گروه همنوازان فروغ، به سرپرستی امیر رستمی و نوازندگی علی مغزی، میثم شریفی، طه چرم‌زاده و عزیز داش‌تیموری قطعاتی در دستگاه همایون نواختند.

دومین اجرای این مراسم، به دونوازی تنبوره تالش و دایره اختصاص داشت که توسط شعبان شعبان‌زاده و آسیه بخشی  به اجرا درآمد. این هنرمندان به اجرای قطعات موسیقی محلی تالش و غرب گیلان پرداختند و با اجرای یک قطعه موسیقی محلی منسوب به شرق گیلان، به اجرای خود پایان دادند.

 سومین اجرای مراسم افتتاحیه، به کوارتت سه‌تار گروه سرو اختصاص داشت که حمیدرضا عبادی، رضا ابراهیمی، رضا اسدی، مهرداد آماده و مانا پوراسماعیل به هنرنمایی پرداختند.

تکنوازی سنتور و سه‌تار که به ترتیب توسط مرتضی تقوی آلاشتی و بهداد بابایی اجرا شد از برنامه‌های پایانی این مراسم بود. در انتها نیز لوح تقدیری توسط مهدی علومی، مدیر گروه بخش موسیقی دانشکده هنر و معماری، به بهداد بابایی تقدیم شد.

 پس از پایان مراسم، جلسه‌ای توسط دبیر کانون موسیقی برگزار گردید و اعضای کانون، به بررسی روند اجرای مراسم افتتاحیه پرداخته و در جهت ارتقای هرچه بیشتر کیفیت جشنواره در روزهای آتی، به بحث  و برنامه‌ریزی پرداختند.

جشنواره رفاقتی موسیقی دانشگاه گیلان، طرحی بود که توسط کانون موسیقی دانشگاه، متشکل از اعضای فعال گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری برای اولین بار، در سال ۱۳۹۷ به معاونت فرهنگی دانشگاه تسلیم شد.

این طرح که در سال گذشته با استقبال بی نظیر دانشگاهیان روبرو شده بود، امسال نیز در بستری گسترده‌تر با عنوان دومین جشنواره ملی رفاقتی موسیقی به اجرا درآمد.