انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دومین اجرای سمفونی«روح الله» به سالگرد تولد امام موکول شد

دومین شب اجرای سمفونی«روح الله» به سالگرد تولد امام خمینی(ره) که مصادف با ولادت حضرت فاطمه کبری (س)است، موکول شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی کمساری معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)با اعلام این خبر گفت:سمفونی “روح الله” اثر شاهین فرهت به سفارش موسسه و با همکاری بنیاد رودکی و اجرای ارکستر سمفونیک و رهبری سهراب کاشف امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه در تالار وحدت اجرا می شود.

وی ادامه داد:قبلاً قرار بود که اجرا در دو شب هشتم و نهم باشد که اجرای نوبت دوم به سالگرد تولد حضرت امام خمینی(ره) مصادف با ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه کبری (س) انتقال یافت و همراه با این اجرا،سوئیت سمفونی “تنفس صبح” اثر بهزاد عبدی نیز طی سه شب در آن تاریخ اجرا خواهد شد.

کمساری بیان داشت:اجرای روز هشتم خرداد ارکستر سمفونیک ایران همراه با پخش تصاویری از مقاطع مختلف زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) و همچنین خوانش غزلیاتی از دیوان امام توسط بهروز رضوی همراه است.همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های امام و انقلاب نیز در سرسرای تالار وحدت به نمایش در خواهد آمد.

سمفونی «روح الله» با همکاری معاونت فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا می شود.