انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دوئت ویولنسل و پیانو در فرهنگسرای نیاوران

دوئت ویولنسل و پیانو با حضور آنیا لخنر، نوازنده مشهور آلمانی و با اجرای آثاری از گورجیف، مومپو، کومیتاس و کوتوریه، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این اجرا با حضور آنیا لخنر، نوازنده‌ی مشهور ویولنسل از کشور آلمان و فرانسوا کوتوریه آهنگساز صاحب سبک و پیانیست فرانسوی شکل گرفته ‌است، و به همکاری مستمر این دو در قالب کوارتت تارکوفسکی بازمی‌گردد. در پروژه جدید این دو در قالب دونوازی‌های کلاسیک به اوج خود رسیده ‌است. برنامه‌ای که این دو نزدیک به دو سال است که به اجرای آن می‌پردازند، شامل آثاری از هنرمندان بزرگ اما کمترشنیده‌شده‌ای چون گئورگ گورجیف (یونان)، فدریکو مومپو (اسپانیا) و کومیتاس وارتابد (ارمنستان) همچنین از ساخته خود فرانسوا کوتوریه است. این دو با تنظیم‌های مجدد آثار این آهنگسازان تأثیرگذار، افزودن بر چاشنی بداهه‌نوازی و وام‌گیری از مکتب امپرسیونیسم، آلبوم “Moderato Cantabile” و به دنبال آن اجراهای زنده، آن را به علاقمندان موسیقی کلاسیک ارائه خواهند داد. اجرای پیش رو در تهران، نخستین تجربه در اجرای زنده آثار این آهنگسازان در ایران است

گفتنی است این اجرا در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه، ساعت ۳۰/۲۰ برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه نمایند.