انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

دف صلح، گواهی بر صلح‌طلبی ایرانیان

گروه موسیقی کالیوه به سرپرستی سارا احمدی یک گروه موسیقی ایرانی است که نگاه ویژه ای به موسیقی های محلی ایران دارد. این گروه از بدو فعالیت خود شعار صلح و دوستی سر داده است و هرچقدر که در سطح جهان شناخته است متاسفانه در ایران بواسطه عدم حمایت های لازم آن چنان که شایسته است شناخته شده نیست. این گروه در روز جهانی صلح در کشور مکزیک بعنوان سفیر صلح و دوستی از ایران حضور داشت.

سفیران صلح ایران و روز جهانی صلح
گروه موسیقی کالیوه (ندای صلح) به سرپرستی سارا احمدی با سابقه و فعالیت بیش از بیست سال در عرصه موسیقی روز ۲۱ سپتامبر همزمان با روز جهانی صلح، در کنسرتی مشترک با هنرمندان مکزیکی به روی صحنه رفت و خود و گروهش را بعنوان سفیران صلح و دوستی ایران معرفی کرد.

دور دنیا در ۲۳ سال
این بانوی هنرمند از سال ها قبل و در طی سفرهای متعدد خود به دور جهان یک دف ایرانی را بعنوان نمادی از فرهنگ ایرانی با خود به همراه داشته است و هنرمندان بسیاری از سراسر جهان و همچنین تعدادی از سفرا و مقامات سیاسی کشورهای مختلف این نماد صلح و دوستی را امضا کرده اند.

سارا احمدی در حال حاضر به منظور شرکت در این رویداد موسیقی در کشور مکزیک است و در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار موسیقی ایرنا درباره این این سفر و شعار صلح و دوستی گروهش گفت: من به عنوان یک زن ایرانی تمام تلاش و ممارست خود را در عرصه موسیقی و بدون هیچ حمایت مادی و معنوی انجام دادم و هدفی جز نشان دادن و ایجاد صلح و دوستی بین اقوام ایران زمین و کشورهای دنیا نداشته ام.

کالیوه قاصدک صلح و عشق
وی افزود: گروه موسیقی «کالیوه» از ابتدای فعالیت موسیقایی خود، صلح و دوستی را در صدر اهداف و برنامه های خود، در دستور کار قرار داده و در حوزه‌ توانایی‌هایش کوشیده قاصدک «عشق» باشد. کالیوه افتخار دارد پیام‌آور صلح و دوستی و پیوندی باشد نه تنها در میان اقوام ایران‌زمین که در سراسر پهنه‌ گیتی و در بین ملل مختلف.
این هنرمند ادامه داد: این گروه موسیقی در حرکت جدید خود پیامِ دوستی را با ۸۰ کشور دیگر یک‌صدا سر داده است.
این هنرمند ایرانی افزود: فستیوال فرهنگ‌های دوستی ملل در مکزیک سال ۹۶ شاهد امضای این هم‌آوایی توسط بیش از ۸۰ کشور بوده که هر یک به زبان خود بالی شدند برای پروازِ قاصدک مِهر،صلح و دوستی. و حضور ما در این رویداد موسیقی بواسطه پیشنهادی بود از طرف من به یکی از دوستان هنرمند که بتوانیم دف صلح را در روز جهانی صلح رونمایی کنیم.

سرپرست گروه بین المللی کالیوه ادامه داد: «دف»ِ ندای صلح و دوستی مفتخر است که نقشِ گران‌سنگ امضای پدر دف‌نوازی ایران، استاد بیژن کامکار را بر پیکر خود دارد و نیز امضای دیگر سفرا از جمله  مکزیک، دانمارک، هندوستان، اسلوونی، بلژیک، تاجیکستان، استاد کیهان کلهر، استاد عبدالجبار کاکائی و بسیاری از هنرمندان دیگر را بر روی خود به یادگار داشته باشد.

دف صلح و امضای نواده مولانا
وی خاطرنشان کرد یکی از خصوصیات منحصر بفرد و جذاب این دف امضای خانم چلبی از نوادگان حضرت مولانا است.
این هنرمند افزود: در این اجرای مشترک که در روز جهانی صلح برگزار شد ما به همراه نوازندگان مکزیکی، کوبایی و ترک،  سه قطعه مکزیکی، قطعاتی از موسیقی محلی ایران از جمله قطعات آذری و کردی، قطعه ای ایران مرز پر کوهر و  قطعه زمین تشنه صلح است با شعر انگلیسی از شاعری بریتانیایی بنام ویلیام بلک و اهنگسازی خودم اجرا کردیم.
وی در خاتمه افزود: امیدوارم مسئولان فرهنگی ایران نسبت به این رویداد مهم فرهنگی نگاه ویژه ای داشته باشند و امکان برگزاری مراسم رونمایی از این دف صلح را در ایران هم برگزار کنیم.