انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

«در آتش آوازها» زمستان منتشر می‌شود

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، نوید دهقان آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه در مورد تازه‌ترین اثر خود گفت: تازه‌ترین آلبوم من با نام «در آتش آوازها» با گروه «قمر» و آهنگسازی بنده و خوانندگی حمیدرضا نوربخش ضبط شده که بهداد بابایی هم به عنوان تکنواز سه‌تار گروه را همراهی کرده است.

وی افزود: تمام آوازها توسط خواننده‌ی اثر طراحی شده و آهنگسازی آن با توجه به خصوصیات صدای ایشان ساخته شده است. اشعار این آلبوم از سروده‌های فخرالدین عراقی، سیمین بهبهانی و شیدای گیلانی است. این اثر زمستان امسال توسط شرکت ایران‌گام منتشر می‌شود.

دهقان در مورد اجرای صحنه‌ای با گروه «قمر» خاطرنشان کرد: به احتمال آذر ماه کنسرت داشته باشیم اما چون مجوز اجرا هنوز صادر نشده نمی‌توانم تاریخ دقیق آن را اعلام کنم. در صورت صدور مجوز برای اجرای صحنه‌ای در شهرهای همدان و تهران کنسرت خواهیم داشت.

این اثر در دستگاه همایون، آواز بیات اصفهان و دستگاه ماهور اجرا شده است. نوازندگان عبارتند از: بهداد بابایی، نوید دهقان (کمانچه)، بهزاد رواقی (تار)، حمید بهروزی‌نیا (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، بابک غسّالی (عود)، شاهین صفایی (بم‌تار)، حسین محمدحسینی (نی)، نسیم اربابی (کمانچه)، سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی (کمانچه آلتو)، مهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (تمبک و باژنگ) و شهریار نظری (دف و دایره).