انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

درخشش گروه موسیقی بوشهری لیان در فستیوال کوچه کالچر بمبئی و بازتاب گسترده در رسانه های هند

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، درخشش گروه موسیقی بوشهری لیان در فستیوال کوچه کالچر بمبئی و بازتاب گسترده در رسانه های هند تعدادی از هنرمندان بوشهری با حضور در کشور هندوستان در قالب ویژه برنامه فرهنگی هنری «از بوشهر تا بمبئی» به اجرای چندکنسرت در سواحل بمبئی و سالن های معتبر این شهر پرداختند. اکران فیلم­ های کوتاه و بلند سینمای بوشهر، نشست با سینماگران و تهیه­ کنندگان سینما، و آهنگسازان فیلم و اجرای مشترک موسیقی توسط گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان و نوازندگانی از کشور هند، سخنرانی ایرج صغیری از کارگردانان تئاتر و نویسنده ادبیات داستانی و برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی بوشهر  اجزای اصلی این هفته­ فرهنگی است که از هفتم تا نهم سپتامبر در  شهر بمبئی هند برگزار شد. این رویداد فرهنگی در ادامه ویژه برنامه «کوچه فستیوال» بوشهر برگزار می شود اما با عنوان  «کوچه کالچر» که کوچه تبادل فرهنگ هاست.

آنچه بیش از همه می‌توان در مورد این اقدام فرهنگی سخن گفت استقبال بی نظیر هندوها و ایرانی های مقیم بمبئی از هفته فرهنگی بوشهر بود.ضمن اینکه رسانه‌های پرشمار بمبئی هم این ویژه برنامه های را به خوبی پوشش دادند.
از جمله برنامه های کوچه کالچر در بمبئی هند می توان به اجرای موسیقی گروه لیان، نمایشگاه صنایع دستی از محصولات استان بوشهر، نمایشگاه غذاهای محلی بوشهر اشاره کرد که در این نمایشگاه غذاهای محلی از جمله قیمه و شکر پلو، حلوا انگشت پیچ، حلوا خرمایی و دال عدس توسط آشپزهای بوشهری تهیه  برای حضار تهیه شد.
در بخش دیگری از این جشنواره در مراسمی ایرج صغیری هنرمند پیشکسوت بوشهری در یک سخنرانی به اشتراکات فرهنگی ایران و هند و به ویژه بوشهر و شهرهای مختلف هند اشاره کرد که مورد توجه حضار هم قرار گرفت.
از جمله مهمانان این ویژه برنامه می توان به مسئولان فرهنگی، اقتصادی، مذهبی شهر بمبئی و قشرهای مختلف مردم این شهر و همچنین مسئولان رایزنی فرهنگی ایران در بمبئی اشاره کرد.
اجرای تحسین برانگیز گروه موسیقی لیان و اجرای مشترک این گروه با یک گروه موسیقی هندی از دیگر برنامه‌های مراسم ویژه کوچه کالچر بود.
همچنین به مناسبت ایام ماه محرم مراسم سنج و دمام در مسجد ایرانی‌ها توسط گروه لیان اجرا شد.
حضور مسئولان فرهنگی و اجتماعی، شهری و اقتصادی بمیئی در ویژه برنامه های کوچه کالچر و بازتاب گسترده هفته فرهنگی بوشهر در رسانه های بمبئی از نکته های ویژه این اقدام فرهنگی بود.