انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

حضور هنرمندان کشورهای همسایه در چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین سال برگزاری شاهد حضور هنرمندان و اهالی موسیقی از داخل و خارج کشور خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اعلام جزئیاتی از نحوه برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی آوا و نواهای رضوی به حضور هنرمندانی از کشورهای خارجی در این رویداد اشاره کرد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین سال برگزاری با استقبال هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقمندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم (ع) است. ما در این دوره از جشنواره با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدون و زمانبندی مناسب و با اطلاع رسانی‌های فراگیر و جامع در سطح کشور شاهد تنوع آثار هنری از سراسر کشور بودیم به طوری که هنرمندان غالب استان‌های کشور در این دوره حضور دارند.

جاودانی افزود: در بخش رقابتی جشنواره، هنرمندان شرکت‌کننده آثار خود را در حوزه‌های مولودی خوانی، منقبت خوانی، جاوشی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، پیش خوانی‌های تعزیه، موسیقی آوازی در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی (ردیف دستگاهی، مقامی) و نواهای رضوی در حوزه‌های همنوازی ساز و آواز آثار خود را ارائه می‌دهند. بخش غیر رقابتی جشنواره نیز به مرور آثار تولید شده در حوزه رضوی، تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی و بخش ملل اختصاص دارد.

دبیر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی همچنین از حضور هنرمندان خارجی از کشورهایی مانند قزاقستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و پاکستان خبرداد و گفت: بخش موسیقی ملل این جشنواره برای سومین سال پیاپی با دعوت از هنرمندان سایر کشورها که در حوزه رضوی تولید اثر نموده‌اند به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین‌المللی می‌پردازد. شورای سیاستگذاری و داوران این جشنواره متشکل از احمد صدری، حسام‌الدین سراج، شهرام صارمی، مهیار شادروان، هوشنگ جاوید، قاسم رفعتی و جهانگیر نصری هم مسئولیت سیاستگزاری و انتخاب آثار برتر را به عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این دوره از جشنواره شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف موسیقی و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.

استان تهران در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ تیرماه ۹۸ میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)  خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ۳۰ خرداد ماه است و ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی tehran.shamstoos.ir صورت می‌پذیرد.