انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

حضور ارکستر سمفونیک تهران در مهد موسیقی جنوب تاثیر مثبتی دارد

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، شهرداد روحانی و نوازندگان ارکستر سمفونیک در سومین شب نیز میهمان بوشهری‌ها بودند.

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بعد از تبریک دهه فجر در این باره گفت: خوشحالم که بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک تهران زحمت چنین برنامه‌هایی را برعهده گرفتند و همچنین خوشحالم که اولین اجراها در استان بوشهر و از مرز خلیج فارس انجام گرفت. با توجه به قطعه «خلیج همیشگی فارس»، همان‌طور که می‌دانید استان بوشهر طولانی‌ترین مرز ایران را با خلیج فارس دارد و حضور ارکستر سمفونیک که یکی از گروه‌های اجرای موسیقی فاخر در ایران است در چنین موقعیتی برای ما ارزشمند بود.

وی درباره نحوه اجرایی شدن اجرا در استان بوشهر گفت: با صحبت‌هایی که با دکتر صفی‌پور، مدیر محترم عامل بنیاد رودکی داشتیم برای حضور ارکستر سمفونیک در بوشهر، خوشبختانه برنامه‌ها به شکل مناسبی به سرانجام رسید و این اتفاق افتاد و ارکستر سمفونیک ابتدا در عسلویه و بعد در بوشهر به روی صحنه رفت.

ماحوزی درباره تاثیر اجرای چنین برنامه‌هایی در استان‌ بوشهر گفت:  اصالت و تبحری که نوازندگان ارکستر سمفونیک در اجرای موسیقی دارند، قطعاً در استانی که مهد موسیقی است و از دیرباز مردمش با آن عجین بوده‌اند می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد.

مدیر کل ارشاد بوشهر درباره میزان مشارکت در اجرای موسیقی در بوشهر توضیح داد: استان بوشهر در سال ۹۴ رکورد اجرای صحنه‌ای موسیقی را با ۳۰۰ اجرا از آن خود کرد و فکر می‌کنم در سال ۹۵ هم به همین حد هست. این نشان می‌دهد که زمینه کار در حوزه موسیقی در استان بوشهر فراهم است و حضور چنین گروه‌هایی که به نوعی با موسیقی فاخر پیوند دارند می‌تواند روی علاقه‌مندان و فعالان عرصه موسیقی هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

ماحوزی در پایان با اشاره به علاقه برای حضور ارکسترهای فاخر نظیر ارکستر ملی در بوشهر گفت:  با توجه به علاقه‌مندی مردم در این حوزه بازهم تلاش می‌کنیم که چنین فرصت‌هایی را فراهم کنیم تا  عزیزان را با شرایط بهتری به اینجا دعوت ‌کنیم و قطعاً حضور چنین گروه‌هایی باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسیقی فاخر می‌شود.