انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جشن نوروز در اسلواک برگزار شد

ویژه برنامه جشن نوروز در براتیسلاوا  پایتخت جمهوری اسلواک با حضور ده ها نفر از هموطنان ایرانی مقیم از جمله دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های این کشور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این مراسم باشکوه که تعداد قابل توجهی از مقامات و شخصیت های اقتصادی و فرهنگی و دانشجویان رشته زبان فارسی نیز حضور داشتند، دکتر عبادالله مولایی سفیر اکردیته کشورمان در اسلواک ضمن تبریک نوروز و سال نو به  دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم این کشور به تشریح دستاوردهای درخشان دانشوران و دانش پژوهان ایرانی و موقعیت درخشان جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت علمی نوظهور در جهان پرداخت.
مولایی  در ادامه با یادآوری تحولات قابل توجه و چشم انداز نویدبخش مناسبات ایران و اسلواک، نقش دانشجویان ایرانی را به عنوان نمایندگان شایسته کشورمان در معرفی جایگاه و هویت فرهنگی ایران و پیشبرد همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور را ستود.

در ادامه دکتر قربانی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا ضمن گفتگو و تبادل نظر با دانشجویان ایرانی به پرسش های آنان پاسخ ارائه دادند.
در پایان این مراسم، گروه موسیقی نوبانگ به سرپرستی بهرام جمالی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران قطعاتی زیبا و دلنشین از موسیقی سنتی ایرانی را اجرا نمود.