انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جشنواره موسیقی فجر ۲۲ دی آغاز می‌شود

به گزارش نای، به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ضمن تأیید خبر برگزاری جشنواره موسیقی در دی‌ماه گفت: سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر به دلیل تقارن با ایام فاطمیه یک ماه زودتر از موعد همیشگی هر ساله برگزار خواهد شد. جشنواره روز ۲۲ دی کار خود را آغاز می‌کند و اول بهمن به پایان می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون مشغول کار بر روی جدول اجراهای جشنواره هستیم و بررسی‌های تیم کارشناسی جشنواره ادامه دارد. به احتمال زیاد تا دو هفته آینده جدول اجراهای این دوره منتشر خواهد شد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران در پاسخ به این سوال که آیا ساختار جشنواره نسبت به سال گذشته تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: جشنواره سی و دوم رویکرد دوره گذشته جشنواره را دنبال خواهد کرد و در این دوره نیز بر اساس ریل گذاری و تغیرات سال قبل حرکت می‌کنیم. در این دوره نیز محور اصلی جشنواره «جایزه باربد» خواهد بود. در مجموع ما سعی می‌کنیم از حداکثر ظرفیت فعال موسیقی کشور استفاده کنیم.

این خواننده موسیقی سنتی در باره تغییرات بخش داوری این دوره نیز گفت: جشنواره دوره گذشته نقاط ضعف و قوتی داشت که سعی می‌کنیم نقاط ضعف را در این دوره به حداقل برسانیم. ما در بخش داوری قطعا تغییر خواهیم داشت و تعداد داوران نیز تغییر خواهد کرد.

نوربخش درباره همکاری جشنواره موسیقی فجر با شرکت‌های خصوصی نیز گفت: ما در تمامی بخش‌های جشنواره از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم. اما این روند به گونه‌ای نخواهد بود که به عنوان نمونه برگزاری یک بخش جشنواره را به طور کل به یک شرکت خصوصی واگذار کنیم. تمامی امور اجرایی جشنواره نیز بر عهده انجمن موسیقی ایران است.

مدیر جشنواره موسیقی فجر درباره بودجه این دوره نیز توضیح داد: به ما قول‌هایی مبنی بر تغییر بودجه جشنواره داده شده است اما ما چندان امیدوار نیستم. باید بودجه جشنواره تغییر کند. جشنواره دوره گذشته نسب به سال قبل‌تر از آن هیچ تغییری در بودجه نداشت. ما در خواست کرده‌ایم که حداقل سی درصد بودجه جشنوراه تغییر کند تا ما حداقل به عدد یک و نیم‌ میلیارد تومان برسیم.