انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جشنواره موسیقی سواحل جنوب ایران در کیش برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره  همزمان با هفته وحدت، با رویکرد موسیقی غنی و جذاب ایرانی و سواحل فارس تا دریای عمان با مشارکت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

سازمان منطقه آزاد روز دوشنبه در فراخوانی اعلام کرد: علاقه مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی، تا ۱۰ آبان می توانند، آثار خود برای این جشنواه ارسال و برای کسب اطلاعت بیشتر  به تارنمای جشنواره به نشانی  www.festival.kish.ir مراجعه کنند.

حمید هادی دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی کیش هدف از برگزاری این جشنواره را پیوند مردم با موسیقی و فرهنگ اصیل جنوب کشور  ذکر کرد و افزود: جزیره کیش به عنوان یک پایلوت فرهنگی و هنری می تواند در برگزاری جشنواره های مختلف در زمینه گردشگری هنری و فرهنگی، خود را برای مردم ایران و سایر نقاط جهان بشناسانند.

وی افزود: موسیقی ایرانی بسیار غنی و پر محتوی است و با زندگی مردم آمیخته شده و هیچ گاه از خاطره تاریخی حذف نخواهد شد و بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران، مایلند موسیقی ایرانی را به شیوه های تبار شناسی و قوم شناسی اقوام مختلف ایرانی بر اساس تاریخ صحیح آن بررسی کنند.

نخستین جشنواره موسیقی کیش با عنوان نغمه های داوودی در دی ماه سال گذشته برگزار شد.