انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جزییات پنجمین روز جشنواره موسیقی معاصر تهران

اجرای گروه کر فلوت تهران، برگزاری کارگاه آموزشی یوهو لایتینن و اجرای پونه زارعی، ارشیا قصری، آنسامبل مانیا و تریو سنتور کروماتیک، جزو برنامه‌های فستیوال در روز چهارشنبه است.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران با یک کارگاه آموزشی و دو اجرای صحنه‌ای به استقبال پنجمین روز می‌رود.

کارگاه آموزشی یوهو لایتینن

یُوهُو لایتینِن نوازنده ویلنسل، آهنگساز و مدیرهنری است که با تمرکز بر اجراهای چندحسی در حوزه هنر آوانگارد و مدرن مشغول به فعالیت است. او یکی از معدود ویولنیست‌هایی است که به اجرای سه گانه‌ای از جیاچینتو شلزی (آهنگساز ایتالیایی) همراه با شعر، تای چی و مدیتیشن پرداخته است.

لایتینِن در آثار خود به تکنیک‌هایی از قبیل سیستم مولتی فونیک در سازهای زهی و رفتارهای موسیقایی غیرقابل پیش‌بینی سیستم‌های الکترونیک پرداخته است. او به عنوان مدیر هنری، سری کنسرت‌های Tulkinnanvaraista را در کشور فنلاند با همراهی ۱۰۰ هنرمند تجربه گرا و از ۱۵ کشور مختلف برگزار کرد.

لایتینِن در سال ۲۰۱۳ مدرک دکتری خود را از آکادمی موسیقی هِلسینکی در رشته آهنگسازی دریافت کرد و پژوهش خود را بر آهنگسازی تجربی ادامه داد و مقالات متعددی را در این زمینه به چاپ رساند. او هم اکنون مشغول به تدریس در رشته آهنگسازی در آکادمی موسیقی سیبلیوس (فنلاند) است و تحت حمایت بنیاد فرهنگی فنلاند و انجمن موسیقی فنلاند قرار دارد.

کارگاه آموزشی این هنرمند روز چهارشنبه ساعت ۱۲ در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

کر فلوت تهران

کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی ثبت و آغاز به فعالیت کرد. اکثر اعضای این گروه را اعضای انجمن فلوت ایران تشکیل می‌دهند.

کر فلوت تهران شامل چهار ساز از خانواده فلوت است: پیکولو، فلوت، فلوت آلتو و فلوت باس. آنسامبلی که در این فستیوال به اجرای برنامه می‌پردازد، متشکل از بخشی از نوازندگان کر فلوت تهران است وهدف این آنسامبل اجرای آثار آهنگسازان معاصر ایران و جهان است.

این اجرا روز چهارشنبه ساعت ۱۷ در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

ماراتن فستیوال: پونه زارعی / ارشیا قصری / آنسامبل مانیا / تریو سنتور کروماتیک

این برنامه روز چهارشنبه ساعت ۲۱ در تالار رودکی اجرا می‌شود.

دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران جمعه ۱۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد.