انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جدول اجراهای فستیوال آینه‌دار منتشر شد

فستیوال آینه‌دار با انتشار جدول برنامه‌های روزانه، ترکیب اجراهای هنرمندان ششمین دورۀ خود را اعلام کرد.

به گزارش نای، فستیوال آینه‌دار این دوره از فستیوال که به موسیقی نواحیِ ترکمن‌صحرا، شمال خراسان و جنوب البرز می‌پردازد در سه روز و شش سئانس از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه جاری در تالار رودکی میزبان هنرمندان مناطق مختلف کشور خواهد بود.

سئانس اول فستیوال به هنرمندان تهران اختصاص یافته است که زیر عنوان «غزل‌خوانی تهرون» اجرا می‌شود. در سئانس دوم هنرمندانی از منطقۀ کومش اجرا دارند که عنوان آن «نی ساربانی و چاربه‌دار کومش» است.

نخستین سئانس دومین روز آینه‌دار با عنوان «ترکمن خالق آیدیم سازلاری»، به هنرمندان منطقۀ ترکمن‌صحرا اختصاص یافته است و در سئانس دوم هنرمندانی از منطقۀ الموت و طالقان و کرج با عنوان «از دژهای الموت تا باغ‌های طالقان» روی صحنه می‌روند.

در شب سوم نخست هنرمندانی از شمال خراسان در سئانسی با نام «دوتار و زعفران خراسان» اجرای برنامه دارند و آخرین سئانس فستیوال با عنوان «از نشیب دشت‌های ترکمن تا فراز قله‌های الموت»، گزیده‌‌ای از اجراهای دورۀ ششم خواهد بود.

 

جدول اجراها

plan ayenehdar 6th

 

مطابق دوره‌های پیشین، آیین پایانی این دوره که به تجلیل از استادان موسیقی نواحی کشور اختصاص دارد یکشنبه ۲۴ آذرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. علاقه‌‌مندان می‌‌توانند برای تهیۀ بلیت از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۱۴ آذر به سایت تیوال مراجعه کنند.