انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد در شیراز برگزار می‌شود

نخستین دوره‌ی جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد، ٢٢ تا ٢۴ دی ١٣٩۵، توسط انجمن شیراز فیلارمونیا، با حمایت گالری و کارخانه‌ی پیانوی باربد و همکاری مؤسسه‌ی فرهنگی‌ـ هنری شهر آفتاب و کنسرواتوار شهر پاریس در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش نای، «جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد» به صورت مسابقه در دو گروه سنی «الف» و «ب» ویژه‌ی ۱۱ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۵ سال برای نخستین بار در ایران، به همت بخش خصوصی و با مدیریت هنرى لیلا رمضان، پیانیست ایرانی مقیم سوییس و آرش اسماعیلى، مدیر هنری انجمن شیراز فیلارمونیا برگزار خواهد شد.

به گفته‌ی آرش اسماعیلی، هدف از این رقابت علاوه بر انگیزه‏بخشی و ایجاد فضای رقابت و ارائه‌ی توانایی‌های پیانیست‏های جوان و نوجوان، فراهم‌کردن فرصتی برای ارتقاء سطح آموزش و تحصیل پیانیست‏های مستعد کشور‏مان در مؤسسات و کنسرواتوارهای درجه‌ی یک جهان است. از این رو در نخستین دوره‌ی جایزه پیانوی باربد، از حضور پیانیست برجسته‌ی فرانسوی، کریستوف بوکوجیان، به عنوان دبیر شورای بازبینی و مدرس مسترکلاس‌های ایران و فرانسه بهره می‏برد.

در جوایز اولین دوره‌ی این مسابقه علاوه بر ضبط و انتشار رسمی فیلم اجرای نهایی برندگان و دو جلسه مسترکلاس در شیراز، ١۰ روز مسترکلاس با کریستوف بوکوجیان در فرانسه برای ٢ نفر نیز تدارک دیده شده است.

فراخوان این جایزه بر روی سایت مسابقه به آدرسhttp://www.barbadpianoprize.com  منتشر شده است و علاقمندان می‏توانند با مراجعه به آدرس فوق نسبت به ارسال مدارک تا ۲۵ آبان اقدام کنند.