انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح آموزش هنر مناطق محروم

به گزارش نای به نقل از روابط عمومی دفتر آموزش و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبرصفی پور مدیرکل این دفتر اعلام کرد: در راستای ضرورت تحقق عدالت آموزشی برای برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش های فرهنگی و هنری، ثبت نام در طرح آموزش همگانی هنر در ۱۱ استان محروم و مرزی آغاز شده است.

صفی پور گفت: این طرح با رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی در حوزه فرهنگ و هنر، در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی طراحی شده است که در نخستین گام آموزش رشته های مختلف هنری به صورت رایگان و با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می شود.

وی افزود: طرح آموزش هنر در دو بخش شامل برگزاری کارگاههای آموزشی در ۵۱ رشته هنری منتخب در دوره کوتاه مدت و اقدامات تاسیسی در خصوص کمک به توسعه و راه اندازی آموزشگاه های آزاد هنری، هنرستان های هنرهای زیبا و مراکز مهارت آموزی در شاخه فرهنگ و هنردر مناطق محروم و مرزی با بازه دراز مدت انجام می شود.

صفی پور در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر شامل، استان ایلام ۲۲۸ نفر، آذربایجان غربی ۳۴۸نفر، بوشهر ۸۲۰نفر، جنوب کرمان ۱۶۴۴نفر، خراسان جنوبی۵۴۷نفر، خراسان شمالی ۸۵نفر، خوزستان ۵۰۳۰نفر، سیستان و بلوچستان ۶۸۰نفر، کهکیلویه و بویراحمد ۵۲۲نفر، لرستان ۹۳۹نفر و هرمزگان ۱۱۶۸نفر ثبت نام کرده اند.

این طرح در حوزه آموزش مهارت های هنری با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد، انجمن سینمای جوانان ایران، ادارات کل معاونت امور هنری و سایر نهادهای دولتی و مردمی اجرا می شود و علاقه مندان در این مناطق تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند با ورود به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت نام در یکی از رشته های پیشنهادی اقدام کنند.

دوره های آموزش هنر از دی ماه آغازمی شود و پس از پایان به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.