انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

ثابت‌نیا: خراسان جنوبی استعدادهای بسیاری در حوزه موسیقی دارد

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی استعدادهای بسیاری در حوزه موسیقی دارد عنوان کرد: برگزاری نشست‌های صمیمانه زمینۀ شناخت بیشتر موسیقی خراسان جنوبی و حل گوشه‌ای از مشکلات این استان و شهرستان‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش نای، علی ثابت‌نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، در نشستی صمیمی با تعدادی از اساتید، هنرمندان و اعضای هیئت مدیرۀ انجمن موسیقی خراسان جنوبی، که ظهر سه‌شنبه ۱۲ آذر برگزار شد گفت: از زمان قبول مسئولیت، احیای شعب استانی و جمع‌آوری اطلاعات استان‌ها در سامانۀ «بامک» (بانک اطلاعاتی هنرمندان موسیقی کشور) را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار داده و اجرایی شدن آنها را دنبال کردیم.

ثابت‌نیا یکی از راه‌های معرفی استعدادهای استان را تهیه فیلم‌هایی کوتاه از اجراهای هنرمندان بیان کرد و توضیح داد: با همت انجمن موسیقی خراسان جنوبی و سایر مجموعه‌های مرتبط می‌توان از طریق تهیه فیلم‌های کوتاه و بلند، این ظرفیت را بالفعل کرد. از سوی دیگر، فیلم‌های تهیه‌شده را در صفحات مجازی انجمن موسیقی ایران قرار می‌دهیم که با این رویکرد هنرمندان استان در تمام کشور شناخته می‌شوند.

برگزاری ورکشاپ با حضور اساتید برجسته کشور با توجه به نیاز هنرمندان خراسان جنوبی، رایزنی برای فراهم‌شدن امکان تمرین گروه‌های موسیقی استان، اعطای تخفیف ویژه هنرمندان خراسان جنوبی برای شرکت در کلاس‌های اساتید تهران، معرفی قطعات موسیقی برای اجرای گروه‌های ارکستر خراسان جنوبی از جمله مسائلی بود که مدیرعامل انجمن موسیقی ایران تأکید به اجرایی شدن آنها داشتند.

بازدید از انجمن موسیقی بیرجند، و محل تمرین چند گروه موسیقی استان، تماشای اجرای سرنا و دهل گروه موسیقی نواحی «صحرا» به‌سرپرستی ابراهیم سلم‌آبادی و محمد سلم‌آبادی، اجرای ارکستر انجمن موسیقی استان و دیدار با برخی از هنرمندان موسیقی بیرجند و تماشای اجرای آرین طوفانی برگزیده چند دورۀ جشنواره ملی موسیقی جوان در ساز تار از جمله بخش‌های دیگر این سفر بود.