انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

تشکیل انجمن فیلارمونیک موسیقی گیلان و اشاعۀ موسیقی بومی و نواحی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در راستای بازدید از شعبات انجمن موسیقی استان ها، با حضور در گیلان با اعضای هیات مدیرۀ انجمن موسیقی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در راستای سفرهای استانی خود از شعبات انجمن موسیقی استان ها، با اعضای هیات مدیرۀ انجمن موسیقی گیلان و رضا ایمان طلب، کارشناس موسیقی ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان دیدار کرد و بر اولویت حمایت  از فعالیت های انجمن موسیقی استان گیلان تاکید کرد.

در این دیدار، علی احمدی فر، رئیس انجمن موسیقی گیلان به گزارش فعالیت های انجمن موسیقی گیلان در سال ١٣٩۵ و ارائۀ طرح ها و برنامه های سال ١٣٩۶ پرداخت.

در این نشست، بر نقش موثر انجمن موسیقی در حوزۀ آموزش تخصصی به صورت مَستر کلاس و استفاده از اساتید برجستۀ داخلی و خارجی تاکید شد، در حوزۀ پژوهش بر نقش بی رقیبِ انجمن موسیقی و ارائۀ تحقیق های علمی  و پژوهشی و همچنین تقویت روحیۀ پژوهشگری هنرمندان موسیقی استان و تولید آثار پدید آورندگان و مولفین و پژوهشگران موسیقی نواحی و موسیقی هنری و علمی جهت به جای ماندن این آثار و تاثیر به سزای آن در کیفیت جریان های جامعۀ موسیقی عنوان شد و همچنین حمایت از اجراهای صحنه ای موسیقی نواحی و موسیقی هنری با پشتوانه های علمی و موسیقی اندیشمند و کشف استعدادهای جوان ، آینده ساز و پشتوانه های فرهنگی و سرمایه های ملی این مرز و بوم از وظایف اصلی این انجمن یاد شد.

جمالی بر تشکیل انجمن فیلارمونیک موسیقی گیلان، کشف استعدادهای جوان در حوزۀ موسیقی نواحی و ارائۀ کتاب موسیقی گیلان و گسترش ارتباط های بین المللی و حمایت از فعالیت ها و جریان های توسعه بخش علم و هنر موسیقی و اشاعۀ موسیقی بومی و نواحی تاکید کرد.

پس از این نشست، مدیرعامل و اعضای هیات مدیرۀ انجمن موسیقی با فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دیدار کردند و بر نقش دلسوز، حامی و موثر ادارۀ کل از ارائۀ موسیقی هنری و فعالیت های علمی و پژوهشی موسیقی و همچنین اجراهای ارزشمند موسیقی نواحی و هنری و تولید موسیقی با پشتوانه های علمی و کشف استعدادهای جوان و همچنین حمایت از روحیۀ پژوهشگری و اشاعۀ فرهنگ موسیقی فاخر تاکید کردند.

فاضلی در این دیدار با تاکید بر داشتن نقش پر رنگتر انجمن موسیقی در اتفاقات هنری استان، تداوم تولیدات مکتوب و سمعی بصری، اشاعه موسیقی فاخر، بالا بردن سلیقه هنری و موسیقایی مخاطب جوان را از وظایف اصلی انجمن دانست.