انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

تئاتر موزیکال «دخت پری‌وار» روی صحنه رفت

اولین اجرای کنسرت «دخت پری‌‌وار» با آواز علیرضا قربانی، آهنگسازی مهیار علیزاده  و کارگردان هنری رضا موسوی، چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۲ در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش نای، در این برنامه قطعاتی از آلبوم‌های «حریق خزان» و «دخت پری‌وار» اجرا شدند. در بخش اول، اواسط اجرای نماهنگ «پرده‌نشین»، علیرضا قربانی روی صحنه آمد و در حالی که تصاویری از تیتراژ این سریال روی پرده پخش می‌شد به اجرای این قطعه با شعری از محمدعلی بهمنی پرداخت.

اجرای قطعات بخش اول، «پرده نشین»، «آخرین جرعه‌ی جام» با شعری از فریدون مشیری و سپس قطعه‌ی بی‌کلام «مرثیه» با نمایش تصویر بر روی پرده‌ی بزرگی همراه بود، همچون تئاتر موزیکال، که حال و هوای خاصی به تالار وحدت داده بود. اواسط اجرای قطعه‌ی «مرثیه» پرده بالا رفت و نوازندگان رؤیت شدند و پس از اجرای این قطعه صحنه را ترک کردند.

قطعه‌ی بعدی، ساز و آواز، «عتاب یار» نام داشت که سامان صمیمی، نوازنده‌ی کمانچه، قربانی را همراهی می‌کرد. پس از پایان این بخش نوازنده‌ها دوباره روی صحنه آمدند و ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: «چند روزی را به صورت طاقت‌فرسا کار کردیم تا با همه سختی‌ها و با کمک‌هایی که بود شرایط برای اجرای این کنسرت محیا شود. دوستان در دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و به‌خصوص در تالار وحدت به ما کمک کردند تا شرایط برای برگزاری این کنسرت فراهم شود.»

پس از صحبت‌های قربانی، قطعه‌ی «دوستت دارم» با کلام قیصر امین‌پور و سپس قطعه‌ی «دلی در آتش» با شعری از هوشنگ ابتهاج اجرا شد. قطعه‌ی «دلی در آتش» از آلبوم «حریق خزان» با سازبندی و تنظیم متفاوت همراه با هنرنمایی دیدنی همایون نصیری (پرکاشن) اجرا شد.

در بخش دوم، قطعه «نگاه» با کلام علیرضا کولیایی و سپس قطعه‌ی بی‌کلام «راز» توسط گروه اجرا شد. پس از اجرای این قطعه نوازندگان صحنه را ترک کردند و قطعه‌ی آوازی «صبح آزادی»، با هنرنمایی میثم مروستی آتنا اشتیاقی، همایون نصیری و امیر دارابی اجرا شد و آواز قربانی را همراهی کردند. در این قطعه یک هنرمند به اجرای حرکاتی هماهنگ با ساز و آواز پرداخت.

در ادامه قطعه‌ی «دخت پری‌وار» و سپس یکی از محبوب‌ترین آثار مهیار علیزاده یعنی «ارغوان» اجرا شد که با تشویق حاضرین و اجرای این قطعه توسط برخی از آنها همراه بود.

با تشویق‌های مکرر حاضرین، گروه به عنوان حسن ختام کنسرت، موسیقی تیتراژ سریال «مدار صفر درجه» از فردین خلعتبری را اجرا کردند.

نوازندگان این برنامه عبارت بودند از: میثم مروستی (ویلن)، امیر دارابی (پیانو)، نیلوفر محبی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، میلاد عباسی (هورن)، حسام صدفی‌نژاد (ابوا)، سایوری شفیعی (کلارینت)، آرین کشیشی (گیتارباس)، همایون نصیری (پرکاشن)، پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک)، سامان صمیمی (کمانچه)، رکسانا صرافی، مهدیه صفدری، بهرخ شورورزی (همخوان).

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله مهمانان ویژه‌ی اولین شب این برنامه بود.